En tår i ögat!

Det är märkligt hur man kan fästa sig vid en sak, närmare bestämt en bil. Vår röda limousin har vi haft sedan hösten 2000 och vi skaffade den för att vi väntade vårt första barn. Den betydde en ny början och var ett nytt kapitel i vårt gemensamma liv. Jag och min man ville ha en herrgårdsvagn, eftersom det är lättare när det gäller att få in en barnvagn och all annan packning som krävs när man har barn.

Bilen med stort B var två år gammal när vi köpte den och den hade varit en företagsbil. Den har fungerat i både vått och torrt, trots sina små egenheter. Vilken bil har inte egenheter? Men jag vande mig vid dessa och lärde mig precis hur stor den var och kunde fickparkera smidigt. Det var en pigg bil som lät aggressiv. Troligen för att den var en V70 GLT. Ljudet när den körde upp på uppfarten hemma var helt otroligt. Jag kände verkligen igen det och blev lugn, eftersom jag visste att nu kom maken hem. Katterna visste direkt att nu kommer Familjen hem, så de satt alltid innanför dörren när vi klev in. Men den sista tiden märkte jag att bilen kändes gammal.

Detta gjorde att vi tog beslutet att sälja den och köpa en ny kombibil. Det var inte lätt att hitta någon och vi fick leta länge. Men plötsligt en dag fanns den bara där hos bilhandlaren. Vi provkörde bilen och kände att den här ska vi ha. Tyvärr ville inte bilhandlaren hålla bilen först till oss. Men efter många om och men fick vi köpa den, så nu står det en silvrig pärla på uppfarten istället för en röd limousin. Den nya bilen var också begagnad med endast en ägare tidigare. V70 D5:an var välskött och den är verkligen fin.

Den silvriga pärlan gjorde att vi satte ut den röda limousinen på blocket. Det tog ca en vecka innan någon köpte den. De kom, provkörde och bestämde sig direkt för att de ville ha den. Jag tror att det var rätt köpare till vår fina limousin, men jag fick en tår i ögat när den körde iväg ifrån oss…

Det här inlägget postades i Familjen, Reflektioner och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

Kommentera

