Trött, tröttare, tröttast…

Idag är jag trött! Det känns att man har arbetat fyra nätter i rad. Min beundran är stor för de som ständigt arbetar natt. Det sliter verkligen hårt på kroppen och psyket. Härefter är jag i alla fall ledig tills måndag. Det ska bli skönt! Jag saknar min familj och jag känner mig bortkopplad från verkligheten. Tur att de jag arbetar med är underbara kollegor och en del av de gamla är så trevliga.

Direkt efter arbetet ska jag först ner på marknaden i vår lilla stad. Det ska bli roligt och det brukar vara bäst att komma ner så tidigt som möjligt, innan allt folket kommer. Men efter marknaden ska jag hem och sova i några timmar innan det är dags att lämna bilen på verkstaden för däckbyte. Därefter kom barnen hem! Det ska bli så kul att ha dem hemma igen. Jag har saknat dem! Visserligen vet jag att de har haft det bra, men det är skönast när allt är som vanligt.

Ett stort tack till farmor och farfar som har ställt upp den här veckan! Jag förmodar att de är helt slut nu, eftersom de inte är vana vid tre intensiva barn dygnet runt. Men det har gått bra och barnen har trivts mycket bra.

Nej, nu är det dags att sluta och arbeta lite till innan marknaden. Ha en bra dag alla!

Det här inlägget postades i Arbete, Familjen, Reflektioner. Bokmärk permalänken.

Kommentera

