Veckan efter midsommar

Veckan efter midsommar var en frivecka enligt schemat för mig. Den innehöll mycket roligt och jag fick även umgås och ha roligt tillsammans med mina barn och deras vänner.

På midsommarafton sov jag fyra timmar innan det var dags för att gå på bröllop klockan ett. Jag var trött, men efter mycket om och men lyckades jag få på mig bröllopskläderna och sminka mig med det ena ögat sovande. Därefter hämtade mannen min upp mig med bröllopsbilen. Han hade nämligen fått äran att köra brudparet i en Jaguar s-type, tror jag att den hette. Medan jag klädde på mig körde han bort barnen till mina föräldrar, eftersom de gärna ville provåka bilen.

Jag ska inte berätta mer om bröllopet mer än att vigseln var fin och brudparet sa ja på rätt ställe. Dessutom var maten otroligt god. Mums! De olika rätterna hade så fina namn att jag inte kom ihåg alla namnen på dem, men först var det förrätt med lax. Huvudrätten bestod av hjortfile med nypotatis och till efterrätt var det jordgubbar, vaniljglass och fläderblomsorbet. Naturligtvis var det tårta och kaffe eller te till fika efter. Just det ja! Jag höll på att glömma att det serverades även spettekaka till kaffet. Det bästa var att kocken även lyckades med allergimaten. Den var enligt min man mycket god och det märktes ingen stor skillnad från vad vi andra fick. Bra gjort! Det brukar annars skilja sig en hel del från övrig mat.

Dagen efter blev en sådan där måste dag. Vi tvättade, veckohandlade och städade hela familjen. Sedan åkte vi och lämnade barnen hos mina föräldrar på kvällen. Barnen skulle sova över där, eftersom jag och maken var bjudna på 30-årsfest.

Det var också en bra fest! De som hade festen hade renoverat köket och vardagsrummet. Det var roligt att se hur de har gjort. Jag vill nämligen renovera vårt kök nu när badrummet har blivit klart. En del tips fick jag och nu vill jag absolut göra i ordning hemma hos oss. Vi stannade bara till klockan ett, eftersom jag fortfarande var trött efter mina jobbnätter veckan innan midsommar. Men den tiden vi var där gick fort…

Söndagen blev en lugn dag och vi gjorde vad vi kände för. Det behövdes verkligen! Men det som var skönt var att ingen av oss var bakfull. Tänk om man skulle varit det med? Usch, vilken tråkig dag det hade blivit.

Måndagen kom och min stackars man fick ge sig iväg till jobbet. Jag och barnen tog det lugnt. Den här dagen, och de övriga dagarna i veckan, hade barnen kompisar hemma. Jag tycker det är så roligt. Vissa dagar kändes det som att vi hade fritids hos oss. Helst när alla barnen hade en eller flera kompisar hemma.

En av nätterna var det en kompis till Prinsen som sov över och en annan kompis följde med ut på badstranden. Jag och barnen satt på stranden och såg på när det åskade hemma. Det var ett fascinerande skådespel! Sedan fick vi åka hem när åskan nådde vår badstrand.

Den 24 juni firade jag och min man 19 förlovningsdag. Vilka minnen som väcktes till liv! Vi har verkligen fått uppleva mycket spännande tillsammans. Det känns så skönt att veta att jag alltid har min man som ett stabilt stöd. Nu i höst firar vi tjugo år… och jag älskar min man mer och mer för varje dag.

Förresten så hände det en annan rolig sak den här veckan. Visserligen mer till barnen. Vi hämtade hem en studsmatta från några som skänkte den till oss. Jag har alltid varit emot studsmattor, på grund av skaderisken. Dock hoppas jag att det ska gå bra. Hittills har det i alla fall gjort det.

Idag (egentligen igår, om man ska vara petig) var pojkarna iväg på Nostalgia bilutställning. Jag och Prinsessan fick vara hemma, eftersom jag skulle arbeta natt och hon har drabbats av en rejäl sommarförkylning. Det är inte roligt att se barnen när de är sjuka. Jag lider med dem. Tur att våra nu är så stora att det går att förklara varför och vad man kan göra åt det.

Nu tänker jag önska er en fortsatt bra helg och så hörs vi snart igen!

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

