En vardag

Nu var det återigen länge sedan jag skrev i min blogg, men jag känner att tiden inte har räckt till riktigt. Det har som vanligt hänt mycket och naturligtvis kan jag inte återberätta allting för då hade det här blivit ett riktigt långt blogginlägg. Jag berätta huvuddragen och sedan kör jag på som tidigare. Hoppas att det är okej för er?

Barnen har blivit större och äldre. Det märkligare är att jag inte känner mig äldre… Men naturligtvis är jag det både biologiskt och psykologiskt. Det här året som har gått har gett mig mycket nya erfarenheter och kunskap om nya perioder av barnen utveckling. Det är en mycket spännande resa! Jag känner mig välsignad som får vara med och det svåra är att hänga med i svängarna. Dock är det roligt och spännande.

Något annat som är spännande är att under det här året har både jag och Prinsessan börjat med karate. Det var helt klart mycket roligare än vad jag trodde att det skulle vara. Det här innebär att vi har blivit en riktig karatefamilj. Verkligen roligt att vi har hittat något gemensamt att göra. Nu i våras var jag med om min första gradering och det gick verkligen inte bra. Jag glömde bort mig totalt! Tur att jag kom ihåg så pass mycket att jag fick mitt röda bälte (9 kyu). Prinsessan klarade också sitt bälte (rött) liksom min man (tredje bruna, 1 kyu), Kronprinsen (första bruna, 3 kyu) och Prinsen (halvgraderade till första blåa, 6,5 kyu) när de tog sina nya bälten. Jag var så stolt över dem alla! Hoppas att jag inte blir lika nervös nästa gång, så att även jag kan göra en gradering med glans.

I arbetslivet har det också hänt saker. Jag har arbetat som SO-lärare på en Folkhögskola (geografi, historia, religion och samhällskunskap). Det har varit fantastiskt roligt! Jag har varit inblandad i fyra olika grupper; allmän kurs (behörighet för grundskola och gymnasiet), dagfolkhögskolan (seniorverksamhet), svenska/engelska (behörighet grundskola) samt SMF (Studie Motiverande Folkhögskolekurser för ungdomar). Jag har erhållit mycket nya erfarenheter och det har gett mig otroligt mycket. Mina kursdeltagare har både stimulerat mig och utmanat mig i min lärarroll. Det har gjort att jag själv har utvecklas på ett sätt som jag aldrig trodde tidigare. Jag har fått ta till olika knep för att få mina kursdeltare att ta till sig ett ämne som en del av dem inte har intresse av. Mycket lärorikt!

När jag började jobbet var det enbart 60 %, men det förändrades fort till 80 % och nu under våren har jag arbetet 100 %. Naturligtvis har detta gjort att familjen har fått anpassa sig till nya rutiner. Det var svårt i början, fast nu känner jag att de har kommit in i det. Lagom tills sommarlovet ska börja. Mina kursdeltagare har redan haft skolavslutning och jag har hållit på med efterarbete. Dock är det dags att börja sommarjobba igen. Ikväll har jag min introduktion coh sedan är jag tillbaka i äldreomsorgen. Det är också ett roligt arbete, men jag trivs bättre som lärare.

Den här sommar ska jag ta ut lite föräldrarledighet. Det gäller att passa på nu innan Prinsessan fyller åtta år. Dessutom vill jag gärna ha semester. Jag känner mig lite sliten och det ska blir skönt att få några veckor ledigt.

Nu önskar jag er alla en fortsatt bra dag!

Detta inlägg publicerades i Uncategorized och märktes . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till En vardag

  1. Härligt o se dig blogga igen!
    //Anna-Maria

Lämna en kommentar