Festen med stort F

Lördagen innan min födelsedag firade jag min dag. Den här gången blev det ingen överraskningsfest, men det blev riktigt lyckad. Firandet föregicks av alla vanliga förberedelser så som städning, matlagning och planering. Det är ett pysslande som jag tycker att roligt att göra. När jag började planera så tänkte jag på att jag ville hinna prata med mina gäster. Det gjorde att jag bjöd in till två tillfällen, kl 14:00 och till kl 18:00. Först såg det ut som att alla ville komma på eftermiddagen och efter ytterligare några dagar ville alla komma på kvällen istället. Jag blev lite nervös ett tag, men till slut blev det nästan hälften som kom på eftermiddagen och den andra hälften på kvällen. Puh! Tänk att man kan bli så uppstressad av så lite?!

Vi bjöd på hemmagjord smörgåstårta och vanliga fika med Fransk Chokladtårta på eftermiddagen och på kvällen blev det varm pastasallad och den Franska Chokladtårtan. Jag kommer att lägga upp recept på smörgåstårtan och den varma pastasalladen vid ett annat tillfälle. Mina gäster åt och verkade ha det trevligt och jag hann att prata med de flesta. Tyvärr gick tiden fort och en del av gästerna skulle vidare till andra festligheter så jag hann inte umgås med alla så mycket som jag hade velat. Tur min familj ställde upp och pratade med dem som inte satt där jag satt. Även barnen tog aktiv del och ville vara med våra gäster. Men när kvällen kom så valde de att följa med farmor och farfar hem. De var nog trötta och tyckte att det skulle vara spännande att sova över. Det var länge sedan som de gjorde det.

Det blev festligheter hela dagen lång och jag kände mig verkligen firad! Det blev sent och många glada skratt ekade i huset. Det var härligt att fira sin dag med släkt och vänner. När sedan min födelsedag kom firade jag enbart med familjen. Det gjorde vi genom att gå en långpromenad tillsammans med mina föräldrar. Det var en underbar vinterdag och till och med solen visade sig.

Det här inlägget postades i Familjen, Reflektioner, Väder och har märkts med etiketterna , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

