Hallå, vem är jag?

Nu har det hänt!! Det är märkligt, konstigt och jag förstår inte hur det gick till, men för drygt en vecka sedan fyllde jag 40 år. Det är en siffra som talar om hur gammal jag är. Dock säger den inget om all den livserfarenhet som jag har fått med mig. Egentligen måste det väl vara livserfarenheten som avgör hur gammal jag är? Eller är det hur gammal jag känner mig? När jag har funderat på det här så har jag kommit fram till att jag inte skulle vilja vara 20 år. Visserligen hade det inte varit så tokigt att var yngre i räknade år om jag hade fått ha med de erfarenheter som jag har nu. Dessa år som jag levt har gett mig så mycket. Naturligtvis har jag gjort misstag och misslyckas med många saker, men jag har lärt mig otroligt mycket på vägen.

Det är åren som har format mig och därför känner jag mig inte speciellt gammal. Jag har så mycket kvar att lära mig. Jag tänker bli riktigt gammal så att alla räknade åren verkligen ger valuta. Den stora frågan jag undrar nu är; kommer verklig ålder någonsin stämma överens med min livserfarenhet? Kommer jag att känna mig fullärd och därmed tycka att nu får det räcka? Det är frågor som jag inte kan få svar på ännu, utan det är något som tiden får visa för mig. Hittills frå det räcka att jag är hungrig på fler år och att jag vet att världen fortfarande ligger framför mig, med både motgångar och medgångar.

När jag nu läser igenom vad jag har skrivit så kan jag konstatera att jag nog inte upplever någon 40-års kris ännu. Vad skönt!! Men undrar när den kommer? Troligtvis kommer den någon gång, men då skall jag vara redo för den. Personligen så tycker jag att 30-års gränsen var värre. Vid den tidpunkten var jag själv inte så säker på vem jag är. Dessa tio år har gjort att jag vet vem jag är och vad jag tycker om saker och ting. Jag har helt enkelt funnit mig själv.

Gotye – Somebody That I Used To Know (feat. Kimbra) – official video

Det här inlägget postades i Reflektioner och har märkts med etiketterna , , , , , , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Hallå, vem är jag?

  1. Gunvor Persson skriver:

    Lugn… det var mycket värre att fylla 30år (sedan börjar man bara om på 1 – vart tiondeår – känns det som) 🙂

Kommentera

