År 2012

Jag läste igenom min blogg och kom fram till två saker;

  1. Jag såg att jag inte hade gjort någon sammanfattning över 2012.
  2. Det kändes som om 2012 kunde delas in i två delar.

Det första halvåret var allting positivt och jag märker att jag såg ljust på framtiden och allting som vi i familjen skulle kunna göra när jag äntligen hade pluggat färdigt.  Visserligen var det lite motigt när det gäller c-uppsatsen, men efter mycket om och men blev den godkänd och vi kunde lägga den till handlingarna. Förväntningarna var höga och sedan kom sommaren. Jag sommarjobbade och jag var så nöjd med det, eftersom det gjorde att vi hade möjlighet att göra en del spännande saker på de dagar som var lediga. Men vädret sätter krokben och det regnade och var kallt. Naturligtvis var det vissa dagar som stack ut och två helt underbara sommarveckor fick vi med vackert väder. Därefter kom hösten…

Hösten går mera i moll och blogginläggen blev väldigt få. Jag tappade lusten att skriva och tyckte bara att det blev jobbigt. Det tar ordentligt på humöret att försöka göra klart surdegar, söka arbete och ha med a-kassan att göra. Det är inget roligt!!! Det som gjorde att jag ändå orkade arbeta vidare, och inte bröt ihop i en hörna, var min underbara familj. De ger så mycket kärlek och stöttar verkligen i ur och skur. Av mina blogginlägg kan jag se att jag blev lite besviken på 2012. Det var nämligen det året när allting skulle hända. Jag skulle bli klar som beteendevetare och få ett arbete. Men tyvärr blev det inte så…

Nu är det i alla fall ett nytt år och jag få se framåt och se till att det blir mitt år det här året. Det är nu det skall hända!! Välkommen 2013!!

Det här inlägget postades i Arbete, Reflektioner, Semester, Studier, Väder och har märkts med etiketterna , , , , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till År 2012

  1. morgonglimmer skriver:

    Vilken fin blogg du har! Själv är jag ny här på wordpress och har inte riktigt lärt mig sidan än. snyggt!

Kommentera

