Smått och gott…

Hej på er mina vänner! Som ni märker har jag haft mycket för mig de senaste veckorna. Tiden och rullat på och det har varit mycket att hinna med så här innan skolterminen slutar. Jag tror att sista blogginlägget skrevs den 22 maj och det har verkligen hänt mycket sedan dess. Barnen har varit sjuka i olika omgångar och även jag har drabbats. Det har tyvärr varit magen som har varit i uppror. Jag kan säga så mycket att det finns verkligen vissa ljud som jag inte vill vakna till innan väckaklockan ringer kvart i sex på morgonen. Blä!!! Det gjorde vi idag!! Det var Kronprinsen och Prinsen som var sjuka. Nu håller jag tummarna för att ingen annan drabbas. Men jag vet att barnen har varit givmilda med bacillerna till sin mormor från förra omgången. Hon blev sjuk igår, så tyvärr har det redan spridit sig som ringar på vattnet. Det är så otrevligt när man kommer in i det ekorrhjulet. Vi får bara hoppas att de vi var hemma hos igår inte får det… Dock är det skönt att vi har haft det lugnar på sjukfronten. Hittills detta år har vi varit ovanligt friska. Nej, nu vill jag lämna det här tråkiga!

Pojkarna och min man har varit med på sina karategraderingar. Det gick alldeles utmärkt och de var så duktiga! Detta innebär att min man klarade sitt andra blåa bälte (4 kyu), Kronprinsen tog sitt första blåa bälte (5 kyu) och Prinsen tog orange bälte ((7 kyu). Det var lika roligt som vanligt att se dem göra sina grundtekniker, kumite och kata. Jag satt på åskådaplatsen och kände hur hjärtat svällde av stolthet. Men jag kan säga att jag aldrig skulle vilja möte dem när de har sina fighting-face på. Då ser de livsfarliga ut! Även min snälla man har denna blick när han utför sina kata…

Något annat som har hänt är att jag var med på examenshögtiden på högskolan. Det var roligt och jag kände mig faktiskt lite stolt över mig själv. Denna känsla, när man stod på podiet och fick ta emot diplomet från kursansvarige, som grep mig den går inte att beskriva. Min man och mina föräldrar vad med och jag blev så glad för att de följde med mig. Det gjorde att det kändes ännu mer högtidligt. Direkt efter så bjöd skolan på jordgubbstårta och kaffe/te. Den var mumsig!! Det roligaste med högtiden var att få träffa en del av mina kursare. Tyvärr var det många som inte kunde komma. Jag förstår det eftersom en del har långt att åka, det är dyrt och dessutom var inte alla klara. Dock hade det varit roligt att få träffa dem alla. Vi har pratat med varandra mycket och stöttat varandra och verkligen hjälps åt under dessa tre år. Men vi får hoppas att vi någon gång i framtiden kommer att träffas.

Det har även varit två avslutningar för terminen; karaten och fritids för Prinsen. Karaten avslutade som sedvanligt med brännboll och korvgrillning på morsdag. Denna gång var jag inte med, eftersom Prinsen var sjuk. Men enligt de som var där var det lika trevligt som vanligt. Fritids vårterminsavslutning var också som den brukar. Det var en show med mycket musik och roliga historier. Min man spelade in showen så att jag fick se den, för jag var inte med den här gången heller. Denna gång var det däremot Kronprinsen som var sjuk. Suck!! Men det var så roligt att se vad barnen framförde. De var så duktiga och jag är så imponerad över allt det arbete som fritidsledarna lägger ner. Det måste ha varit många extra timmar som de har fått lägga på detta. Jag hoppas att de känner att det var värt det. Vi föräldrar och barnen älskar denna vårshow som ständigt är återkommande. Tack för ert enagagemang!

Förresten så var det en sak som jag glömde. Jag var med på en spa-kväll. Det var ljuvligt skönt och det bästa av allt var att det inte kostade något. Det var några avslappnade timmar som jag fick ompyssling. Det var välbehövligt och jag kände mig avslappnad hela den kvällen och dagen efter. Det var så skönt… Det var något som jag behövde, annars är jag inte speciellt mycket för att hålla på med smink, rengöring och sådana saker. Det är något som jag bara göra om det är något extra, så som när jag skulle gifta mig.

Men nu måste jag hasta vidare! Idag börjar jag mitt sommarjobb. Det är så roligt att komma tillbaka till samma arbetsplats igen, men naturligtvis så skulle jag vilja ha semester. Jag vet att jag skrev om det förra året också, så visst blir det kanske lite tjatigt för er. Dock behöver vi pengarna och jag är glad för att jag har fått ett sommarjobb. Denna sommar blir det inte mycket tid till att ladda batterierna. Jag ska nämligen sommarjobba, skriva färdigt min andra kandidatuppsats och sedan måste jag ut och söka arbete. Det betyder att det blir ingen rast och ingen ro, men det är bara som livet ska vara. Full fart framåt!!

Det här inlägget postades i Arbete, Familjen, Karate, Reflektioner, Semester, Studier och har märkts med etiketterna , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

