En varm majdag

Idag har det verkligen varit sommar! Jag såg att det som varmast var 28 grader i skuggan och det är fortfarande varmt nu ikväll. I morse var det 22 grader varmt kl 7 på morgonen och nu kl halv nio är det 23 grader. Det är så underbart!!! Jag njuter verkligen. Värme är så skönt. Men min stackars man gillar det inte. Han suckar och ser lidande ut. Jag tycker synd om alla som lider av värmen. Dock så älskar jag det för egen del. Det är så härligt. Den stora frågan är om det kan fortsätta så här. Ja, vi får väl se…

Dagen började med ett besök hos tandhygienisten. Hon skulle kolla så att det fanns nerver som levde i mina framtänder som jag slog i under lördagen och därefter skulle hon ta röntgenbilder av överkäken. Detta för att se om det hade hänt något med tänderna. Det visade sig att den vänstra framtanden hade blivit lite rörlig. Det tandhygienisten sa till mig var att nu kan vi bara vänta och se åt vilket håll detta går. Vi skulle avvakta och om en månad skall jag göra ett nytt återbesök, men denna gång hos tandläkaren. Mina förhållningsregler vara att inte äta hårda saker, dela all mat i små bitar och äta försiktigt. Nu kan jag bara hålla tummarna för att tanden skall få för sig att fastna igen.

Det blev inte mycket pluggande idag, eftersom jag var tvungen att se över försäkringsbrev och fylla i blanketter och försöka förstå hur de skulle fyllas i. Det var inte lätt och jag vet fortfarande inte om jag har gjort på rätt sätt. Det var mycket regler och undantag att sätta sig in, men jag hoppas att jag har fått ihop det. Nästa steg är att försöka hitta en optiker som jag kan gå till. Jag känner i ögonen att det är inte optimalt med dessa gamla glasögon. Mina ögon blir så trötta på kvällarna.

Studierna går i alla fall framåt. Tyvärr hann vi inte få andra uppsatsen färdig, men vi kände att det inte skulle fungera. Det är bättre att göra ett bra arbete och bli nöjd med det som man har åstadkommit. Idag fick jag en leverans med böcker, så nu är det bara att plugga på. De böckerna som kom idag verkar mycket intressanta. Det tråkiga är att jag inte hinner läsa dem så noggrant som jag skulle vilja. Men jag får väl skumma dem nu och sedan när jag får tid kan jag läsa dem ordentligt. Böckerna är verkligen högaktuella och intresserar mig mycket. De handlar om migration i Sverige, EUs migrationspolitik, människor med trauman samt mänskliga rättigheter. Imorgon är det full fart framåt… Nej just det!!! Det går inte! Jag ska ut och arbeta i verkligheten några timmar. Men det är i och för sig lika roligt. Det är en årskurs fyra som jag ska vara i och i den åldern brukar vara barnen vara pratglada och tycka om vikarier. Vi får hoppas att det gäller för den här klassen också.

Det här inlägget postades i Reflektioner, Studier, Väder och har märkts med etiketterna , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

