Regnets många färger

Egentligen vill jag ha sol och värme och jag blev inte glad när jag vaknade idag och regnet bara öste ner. Men sedan började jag se mera noggrant på det som kom ner… När jag lämnade barnen idag fick jag tillfälle att titta närmare och såg då hur vackert regnet är. Jag tror att mycket handla om vilken inställning man har. Om jag känner mig negativt till något och tittar på det, så ser jag inte det vackra eller sköna. Men nu kunde jag se att varje regndroppe faktiskt rymmer en ocean av färger. Detta spektrum som speglas måste helt enkelt vara de färger som finns runt omkring. Det var vackert! Naturligtvis inser jag att jag kanske nästa gång inte ser färgerna och att jag i grunden är positiv till regn, men denna gången såg jag skönheten och det gjorde att min fredag började på ett lugnt och harmoniskt sätt. Nu önskar jag er alla en trevlig och avslappnad fredag eller rättare sagt en fredag som just du önskar dig.

Det här inlägget postades i Reflektioner, Väder och har märkts med etiketterna , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

