Nu är påsklovet över!

Det efterlängtade påsklovet håller på att gå mot sitt slut. Det blev ett märkligt lov med sjuk liten Prinsessa i början och nu avslutades lovet med två sjuka pojkar. Prinsessan hade feber och förkylning, men pojkarna fick maginfluensa. Blääää! Maginfluensa kommer alltid olämpligt… Dessutom dyker det alltid upp på småtimmarna när man är som mest trött. Varför gör det? Det är något som funderade på imorse. När klockan var halv fem vaknade vi av att vår Prins skrek från övervåningen på pappa. Sedan rullade det på!!! Nästan samtidigt började även Kronprinsen få ont i magen. Stackarna!!! Jag tyckte så synd om dem.

I övrigt har påskhelgen varit mycket bra. Påskafton var vi hos mina föräldrar och igår var vi hos några goda vänner. Vi hade en trevlig kväll och de bjöd på god mat. De hade gjort Boef Bourguignon, men istället för biff hade de kyckling. Det var så gott! Jag såg förresten igår att jag faktiskt inte hade lagt ut receptet på whiskeykyckling. Det kommer jag att göra någon dag när jag får tid. Antagligen kommer det att dröja till slutet av veckan, eftersom jag och U försöker få ihop det sista med kandidatuppsatsen. Det svåra just nu är tiden och att vi måste ta bort så mycket av uppsatsen. Vår examinator tyckte att den var alldeles för lång. Jag förstår inte hur vi skall lyckas få ner den så mycket som hon vill, eftersom när vi hade skrivit kortfattat förra gången så tyckte hon att vi skrev ”rumphugget”. Ja, ja… Det skall väl gå det med! Vi skall fixa det på något sätt.

Imorgon är det vardag igen, men jag kommer att få sällskap här hemma av barnen. Nu önskar jag er alla en bra jobbvecka. Det är inte många dagar tills det är helg igen…

Det här inlägget postades i Familjen, Studier och har märkts med etiketterna , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

