Påskhelgen 2012

Jag gillar verkligen påskhelgen. Det är mys och man träffar släkt och vänner. Tyvärr är inte Lillan helt frisk ännu, men hon är helt klart bättre. Hon har varit sjuk i en vecka nu och det verkar inte som att någon annan i familjen fick det. Visserligen går vi här och snörvlar och hostar lite, men det verkar vara normala vårförkylningar. Dessutom märks det att alla i familjen är vårtrötta och barnen växer och tappar tänderna. Det är precis som det ska vara. Nu väntar vi bara på att vårvärmen skall komma tillbaka. Solen är framme, men tyvärr blir det inte varmt. Idag har det faktiskt kommit några enstaka snöflingor. Dock har inte det där riktiga ovädret dykt upp som de varnade för. Det tycker jag är skönt. Jag vill inte ha vintern tillbaka!

Påskhelgen har bestått av mycket och god mat. Det har varit påskbord här hemma och hos mina föräldrar. Däremot tror jag inte att det kommer att bli påskbord hos våra goda vänner imorgon. Men man vet aldrig… Det kan bli det, fast jag tror att det kommer att bli något med kyckling. Ni kanske kommer ihåg det goda receptet på Whiskeykyckling som jag har lagt ut tidigare i bloggen? Den kommer från de här vännerna. Om ni inte har provat att göra den så prova gärna. Den är verkligen mycket god.

Barnen har haft mycket att göra. Idag har Kronprinsen och Prinsen varit iväg med min man och tränat karate i närmaste grannstaden. Det är inte ofta det är lördagsträning, så därför gäller det att passa på att göra det när tillfälle ges. Enligt min man skötte de sig bra. Det är skönt att höra, eftersom de har legat i hårdträning och verkligen kämpat med att få det rätt. Dessutom fick huvudtränaren titta på vad de hade lärt sig och han kom med några tips och tankar om vad de skulle tänka på. Under tiden som de var iväg så hade jag och Prinsessan roligheter för oss här hemma. Vi hade en ”tjejförmiddag” och sedan var det dags för mig att ta hand om veckans tvätt.

Det tråkiga med påskhelgen är att den går över så fort…

Det här inlägget postades i Familjen, Karate, Väder och har märkts med etiketterna , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

