En händelserik måndag på påsklovet 2012

Då är påsklovet här och som vanligt känns det som att jag inte är i fas med tiden. Jag insåg att jag inte har hunnit med att ta ner våra vintergardiner och jag har inte hängt upp några påskakärringar. Hmm… Jag får skylla på att jag har haft mycket annat som har upptagit mina tankar och min tid. Men imorgon skall det ske! Jag och barnen skall ta ett krafttag med både städning och påskpyntet. Det skall bli skönt att få upp lite gult. Jag blir så glad av den färgen och då känner jag hur jag blir lättare till sinnet. Det bästa med den här veckan är att barnen är lediga. Det är skönt att inte ha dessa tider att passa på morgonen och att slippa lirka och påminna om läxorna. Det tråkiga just nu är att Lillan har blivit sjuk. Hon har feber och förkylning. Det är inte kul! Vi får hoppas att det snart går över. Däremot märks det att hon har blivit äldre. Prinsessan kan nämligen leka och klara sig själv vissa perioder. Det gick inte för ett år sedan. Usch ja!!! Förra året vid den här tiden grasserade den ena förkylningen efter den andra. Vi har tack och lov varit förskonade från det i år. Barnen har faktiskt inte varit sjuka sedan i december. Det är en ovanligt lång tid som ingen i familjen har varit sjuk.

Men nu skall vi återgå till dagen med stort O. Vi börjar från början… Måndagen började med ett handledningsmöte med vår nya handledare. Med buller och bång drog vi igång kandidatuppsatsen i psykologi. U och jag hade börjat titta runt på vilken inriktning som vi skulle ha på vår uppsats och vi vill rikta in problemområdet mot ensamkommande flyktingbarn. Det kan bli intressant! Vår handledare var till stor hjälp och gav oss massvis av nya trådar att spinna vidare på. Det kan bli så att vi inte helt kommer att följa den linje som vi hade tänkt oss, men detta nya spår kan bli precis lika intressant. Jag känner mig taggad och vill bara sparka igång på allvar. Men det får stå tillbaka lite, eftersom vi idag hade opponering på kandidatuppsatsen i pedagogik. Det gick förhållandevis bra. Jag hade förväntat mig mer negativ kritik och jag hade försökt att stålsätta mig mot det. Det har inte varit lätt. Jag har sovit dåligt och drömt mardrömmar om denna opponering. Det är så skönt att det är över för den här gången. Jag menar inte att uppsatsen behöver upp på en ny opponering, men jag tänkte på nästa c-uppsats. Vår uppsats i pedagogik blir godkänd om vi gör de ändringar som examinatorn vill att vi skall göra. Tjohoo!!! Vi får jobba järnet, men om vi gör det så kan vi klara tidsgränsen på två veckor. Det innebär att vi om två veckor är klara med vår c-uppsats. Det är fantastiskt i så fall. Vi har verkligen slitit med den här uppsatsen. Egentligen kan man säga att vi har gjort två uppsatser. Den här nya uppsatsen har inte många likheter med den gamla uppsatsen. I vilket fall som helst kommer jag att bli så glad den dagen som uppsatsen blir klar och godkänd. Jag kommer verkligen att fira då!!!

Denna händelserika måndag kommer att göra att jag troligtvis kommer att sova gott inatt. Jag önskar er alla detsamma…

Det här inlägget postades i Familjen, Studier och har märkts med etiketterna , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

