Skönt när helgen är på intåg

Veckorna går så snabbt nu för tiden och om man får tro min farmor så kommer den att gå ändå fortare. Håhåjaja… Hur ska det gå då? Den här veckan har varit lika intensiv som föregående. Kandidatuppsatsen är inlämnad och nu väntar en opponering. Jag är väldigt nervös och jag känner en klump i magen som gör att jag inte kan slappna av och ta oron när själva opponeringen är. Men det är bara att bita ihop och gilla läget. Resten av arbetet den här veckan har varit att köra igång c-uppsats nummer två. Psykologiuppsatsen tror jag kommer att bli riktigt spännande. Den här veckan har vi mest letat bakgrundsmaterial och försökt formulera ett syfte. Vi är inte helt nöjda, men det gör inget eftersom vi antagligen kommer att få ändra syftet flera gånger under arbetets gång. Det är något som jag lärde mig av pedagogikuppsatsen. Dock är det skönt att vara igång igen med ett nytt projekt. Jag var så trött på den andra och jag vet att vi kommer att få arbeta mer med den, men det var skönt att göra något annat ett tag.

Barnens aktiviteter är också något som gjort att jag har fått något annat att göra. Som vanligt har det varit full fart. Prinsen har t. ex. lärt sig simma riktigt bra. På scouterna fick båda pojkarna märken under tisdagskvällen därefter diskuterades hajken med föräldrarna. På torsdagen var jag och Lillan på dans. Dansen går riktigt bra, om man får tro Prinsessan själv. Jag har inte fått se dansen ännu, men jag har tjuvlyssnat genom väggen samtidigt som de har dansat och det låter som att det går bra. När det gäller karaten så har Kronprinsen och Prinsen kommit på att det är mindre än två månader till graderingen och igår började de träna på allvar här hemma. Det var intressant och roligt att vara med när de tränade här hemma. Jag var med genom att säga vilka grundtekniker de skulle göra och dessutom fick jag kolla att ställningarna blev rätt när de gjorde kata. Vi hade en rolig timme i källaren, men jag var halvdöv på öronen efteråt. De tränar idag också och just nu är de utomhus. Det är nog bättre, för då slipper de krocka med väggarna eller varandra.

Idag är det fredag och det är som vanligt skönt när helgen nalkas. Den här helgen ska jag inte göra något skolarbete, utan njuta av våren och påskpynta. Härligt! Dessutom ska några goda vänner komma imorgon kväll. De kommer för att fira Prinsessan, eftersom de inte kunde komma förra helgen. Men ikväll är det bara familjemys som gäller. Barnen har bestämt att det skall bli kotlett med ris och grönsaker. Kvällsfikan skall sedan bestå av chokladpudding. Mums! Det skall bli skönt att sitta och ta det lugnt och inte rätta eller ändra något i uppsatsen när barnen har gått och lagt sig. Hmm… Det blir nog att jag somnar i soffan, eftersom jag inte sitter och arbetar med något… Men det är skönt det också!

Jag önskar er alla en trevlig fredag och ha en avslappnad helg!

Det här inlägget postades i Dans, Familjen, Karate, Reflektioner, Scout, Simundervisning och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

