Mellan två projekt

Igår blev det stress som vanligt. Men vad konstigt inlämningar skulle kännas om det inte var det. Visserligen har jag inget att jämföra med, eftersom det alltid är stressigt för mig. Det spelar ingen roll hur gott om tid jag har. Det blir alltid ont om tid på slutet. Nu kan jag och min vän inte göra så mycket. Det är bara att vänta och rätta stavfel. Dessutom håller jag tummarna så att de blir blå. Det värsta är att jag är så nervös… Tänk om det blir lika fel den här gången. Nej, nu ska jag tänka positivt! Det kommer att gå bra… Men lite skrajsen är jag!

Det jag har att göra nu är sådant som jag inte har hunnit med. Det är en komplettering, ärenden som god man, huset, trädgården, etc. Dessutom är det hög tid att dra igång en ny uppsats. Den här gången inom psykologi. Jag trodde aldrig att jag skulle säga det här, men nu kommer det… Det ska bli skönt att hålla på med lite statistik igen. Hahaha Det trodde jag aldrig! Men just nu känns det som en lättnad att få byta och göra något annat. Något annat som är skönt är att våren har kommit med stormsteg. De sista dagarna har varit  helt underbara. Det har varit sol och varmt och skönt har det vart. Dessutom har de flesta vårblommorna visas sig. Det är underbart! Smolken i bägaren är bara att jag sover så dåligt… Men det tänker jag se till att det ändra sig.

I helgen var vi hemma hela familjen och gjorde det vi brukar göra. Utöver det så hände det två saker: tvättmaskinen gick sönder och vi firade att Lillan blev 5 år. Jag börjar berättar om tvättmaskinen först, så sparar jag på det roliga till senare. Tänk att vår gamla trotjänare bara gav upp. Den var visserligen gammal (ca. 14 år). Vi är inte helt säkra på hur gammal den är, eftersom den fanns i huset när vi köpte det. Tvättmaskinen har fått slita hårt, så egentligen var det inte speciellt konstigt att den inte ville mer. Både jag och min man har hållit andan varje gång vi har kört igång den. Det var varit småfel ibland, men det har alltid gått att fixa till. Dock gick det inte den här gången. Den tvättade snällt alla kläderna, men sedan ville den inte mer. Den varken spolade ur vattnet eller centrifugerade. Min man och svärfar skruvade sönder den och försökte hitta felet, men de kunde inte se vad som var fel. Det slutade med att vi fick rota runt i skattkistan och gå och köpa en ny. Tyvärr kunde vi inte göra det förrän på måndagen, eftersom vi bor i en liten stad där det inte är öppet på söndagarna och den gamla tvättmaskinen slutade att fungera på lördagseftermiddagen. Men nu har vi köpt en som jag tror kommer att fungera lika bra som den gamla. Tidigare hade vi en SIEMENS (SIWAMAT 6140) och den här gången blev det en BOSCH (Avantixx 7, WAQ28491SN). Det intressanta med denna nya maskin är att man behöver lära sig tvätta på nytt igen. Det är mycket nytt att sätta sig in i, men samtidigt lite spännande. Tvättberget som låg här i helgen tog min snälla mamma med sig, eftersom det började bli panik på en del av kläderna. Tack snälla du för det!!

När det gäller kalaset var det ett släktkalas eller som barnen säger ett vuxenkalas. Vi hade lite fika och det var så varmt och mysigt så vi satt ut. Det är inte ofta som vi kan göra det på Prinsessans födelsedag, men i år kunde vi göra det och det var så varmt och skönt. Visserligen brukar det vara fint väder runt hennes födelsedag. Dock brukar det inte alltid vara så varmt. Den lilla Prinsessan blev nöjd med sina presenter och när gästerna hade gått hem så började hon planera för sitt barnkalas. Vi har inte bestämt när det ska vara, men hon vet precis vad de skall göra. Jag kan inte avslöja här på bloggen vad det blir, fast när barnkalaset är över så kommer jag att berätta om det.

Det här inlägget postades i Familjen, Reflektioner, Studier, Väder och har märkts med etiketterna , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

