Vardagslivet går snabbt vidare…

Det känns som att vardagen rullar mycket snabbt just nu. Vardagarna avlöser varandra och imorgon är det helt plötsligt torsdag igen. Jag undrar egentligen vart alla dagarna tar vägen? Fast när jag tänker efter så är det inte så konstigt. Det är mycket aktiviteter som skall göras; skola, arbete, karate, simning, scout och dans. Men det mesta av det är i alla fall roliga saker. När det gäller barnens skolarbete så sköter de sig bra. Men det skall bli roligt att höra vad som sägs på deras utvecklingssamtal. Deras lärare har sagt att det kommer att bli direkt efter påsklovet. Det skall bli både intressant och spännande. Mitt eget skolarbete går framåt. Det gör mig lite rädd, för då brukar det alltid komma något surt efteråt. Men än så länge går det på räls och det är skönt när det för en gång  skull flyter. Dock väntar vi på kommentarer från vår handledare och hon har alltid mycket att säga…

Nu tänkte jag att jag skulle fråga efter råd av mina läsare. Det är så att Lillan fyller fem år på fredag och jag undrar vad vi ska köpa i födelsedagspresent?! Det är faktiskt knepigt i år. Om ni har några förslag så säg dem gärna för jag känner mig helt tom på idéer. De saker hon själv har sagt har inte varit till hjälp, eftersom det är saker som hon redan har eller så har hon sagt det till mormor och morfar eller farmor och farfar. Från början tänkte vi att hon skulle ha fått en cykel, men nu kände vi att vi skulle vänta lite med det eftersom hon behöver lära sig cykla på den lilla cykeln först. Därefter har vi varit inne på att köpa en säng och skrivbord till henne, för det behöver hon också. Dock har tiden inte räckt till tid det, så den tanken kan vi glömma. Barn i den åldern vill gärna ha många paket att öppna på morgonen den dagen de fyller år. Hmm… Vi får ta och fundera vidare! Men dagarna får snabbt vidare till fredag.

Det här inlägget postades i Familjen, Reflektioner, Studier och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

