Söndagkväll och vardagen tränger sig på!

Dessa helger är så sköna. Jag tror att jag uppskattar dem mera nu sen jag bestämde mig för att verkligen hålla helg. Visserligen så kunde jag inte hålla mig ifrån pluggeriet helt, men den mesta tiden har gått till familjen och bara det är ovanligt för att vara mig. Det jag har saknat den här helgen är fint väder. Vi fick se solen ett litet kort tag under lördagseftermiddagen. Dock var det alldeles för kort tid. Fast det gjorde egentligen ingenting, eftersom vi skulle göra alla de där måsten som skall göras. När de är gjorda är det skönt! Då är det bara mys som gäller. Igår gjorde vi faktiskt en rolig sak. vi var iväg och badade hela familjen. Det var kul! Jag och min man har inte kunnat se hur duktig vår son har blivit i simskolan, eftersom det inte är vi som är med honom där. Men han var riktigt duktig. Härligt när det går framåt. Jag hoppas att han kan simma till sommaren.

Idag har vi också gjort måsten, men en del av dem var roliga. Vi åkte iväg och köpte skor till många i familjen. Det var något som behövdes. Mina skor som jag har traskat runt i de senaste åren hade blivit så sunkiga och dessutom läckte det in i dem. Prinsessans skor behövdes också bytas, eftersom hon hade hoppat två storlekar i vinter. Hon är precis i brytpunkten för en storlek och det är så där trist att alla skor glappar i hälen. Men vi löste det med att köpa en sula. Jag hoppas att hon tycker att det fungerar imorgon också. Idag vägrade hon att ta av sig sina nya skor… Vi fick även köpa skor till min man. Han har också haft sina länge och nu hade hans sula lossnat. Våra pojkar fick tyvärr inga skor, eftersom deras passade. Dock vet jag redan nu att det kommer att bli nya sandaler till samtliga barn. Skönt när man vet vart pengarna går.

Imorgon är det måndag igen och det känns lite motigt. Jag skulle vilja ha längre helger. Idag har jag och U suttit med våra avslutande diskussioner. Det är spännande att se att den börjar närma sig slutet, men jag har skrivit det så många gånger att jag knappt tror på det längre. Troligtvis kommer vår handledare att ha massa saker som vi måste ändra på och dessutom måste vår examinator ge oss en tid för opponering. Dock skymtas slutet och det tycker jag är positivt. Jag är så trött på att skriva en massa och att skriva om och skriva om. Naturligtvis är det en del tråkigt arbete kvar, så som formalia och rättning. Men nu känns det som att det värsta är gjort. Nu skall vi ”bara” få den godkänd för opponering.

Det här inlägget postades i Familjen, Reflektioner, Simundervisning, Studier, Väder och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Söndagkväll och vardagen tränger sig på!

  1. Mia Ekander skriver:

    Hälsning från en som hittat hit tack vare att jag ”prenumererar” på alla sko-ord (sandaler…)
    Ha det skönt i våren och lycka till på opponeringen!
    Mia

Kommentera

