Dagar som är…

Vissa dagar bara kommer och går, lika snabbt som de dök upp. Både igår och idag var sådana dagar. Under torsdagen hade barnen studiedag. Det var en dag som de längtade efter. Jag tror att det beror på att de skulle på utflykt med mormor och morfar. De skulle åka iväg till min pappas bror och hans fru. Ett stort tack till er för att ni ställer upp och låter barnen komma och hälsa på er. Barnen älskar verkligen att åka dit. De fick nämligen åka/köra traktor, klappa lamm, leka i skogen, etc. Visserligen lyste inte solen, men de hade trots detta en underbar dag.

Jag fick stanna hemma och skriva med U på vår kandidatuppsats. Det går i alla fall framåt, men det känns ändå som att den aldrig kommer att bli klar. Vi skriver och skriver… Den stora frågan är om det vi skriver är tillräckligt bra? Ja, ja… Vi börjar i alla fall se ett avslut på hela projektet. Det vi skrev igår var själva tolkningen av vår analys och idag har vi skrivit på vår resultatdiskussion. Tyvärr hann vi inte bli klara med hela resultatdiskussionen, men jag tror att den kan bli klar under helgen. Det stora problemet är att min skrivpartner jobbar natt den här helgen. Dock tror jag att vi kommer att hinna hitta någon tid till att skriva resultatdiskussionen klar under helgen. Det vi har färdigt skall vi skicka in till vår handledare och se vad hon anser om det. Jag bävar för domen! Men blir det fel så är det bättre att få reda på det nu, än under opponeringen.

Helgen som kommer är en helt vanlig helg. Det blir troligtvis att som vanligt städa, tvätta och handla. Vi får se om vi hinner att bada också. Barnen hade önskemål om det. Dessutom måste vi köpa skor till dem. Det är nämligen så att våren har kommit med stormsteg de två sista veckorna. Vissa dagar är det sol och nästan 15 grader varmt, medan andra dagar är det nästan nere på nollan. Det är nästan så att man tror att det är april. I vilket fall som helst så tycker jag det är skönt att vintern har släppt sitt grepp. Jag hoppas bara att vi inte får mera snö. Men tyvärr har det visat sig tidigare att mars månad är oberäknelig. Vi får se åt vilket håll det går. Jag såg på FB i går att storkarna har dykt upp i Skåne. Det tycker jag är ett härligt vårtecken.

Nu önskar jag er en trevlig helg och jag hoppas att vi kommer att få ett härligt vårväder!

Det här inlägget postades i Familjen, Reflektioner, Studier, Väder och har märkts med etiketterna , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

