Solen lockar och drar…

…men jag sitter här inne och försöker rätta i kandidatuppsatsen. Det är inget roligt arbete och jag börjar bli hjärtligt trött på den. Hmm… Undrar om det betyder att den börjar bli klar? Av det jag har lärt mig under dessa år på högskolan så betyder det i så fall att vi snart är klara. Varje gång som jag har tröttnat, så är slutet på uppgiften nära. Det ser jag som något positivt, för nu vill jag bli färdig. Jag tror att U, som jag skriver med också vill det. Det är verkligen tur jag har henne att bolla tankar och idéer med. Jag hade aldrig fixat alla dessa motgångar som har varit med den här uppsatsen. Nu måste vi kämpa lite till så att den blir klar.

Vädret är underbart vackert. Idag skiner solen och det är fredag. Bara det är en bra förutsättning för dagen. Fåglarna har verkligen kommit igång. Det kvittras och byggs för fullt. Jag hoppas innerligt att det inte blir ett bakslag på våren, för då blir det synd om fåglarna. Men min förhoppning är att det håller i sig. Både igår och i förrgår var det + 10 grader och jag hoppas att det blir lika varmt idag. Det kanske är dags för en lekpark i eftermiddag med barnen? Det hade de gillat, tror jag. Jag har bara en del måsten till som skall göras först: uppsatskrivning, skypesamtal, utvecklingssamtal med Lillans förskola, hämta ägg, kompletteringshandling, etc. Det låter som att det är dags att sparka igång dagen.

Jag önskar er alla en trevlig och skön fredag!

Det här inlägget postades i Reflektioner, Studier, Väder och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

