Skottdagen

Vinterns sista dag har det varit idag och i år avslutades den med en skottdag. Det är lite märkligt med en dag som inte alltid finns. Jag har en vän som fyller år på skottdagen och det är inte många år som hon har kunnat fira sin dag på rätt dag. Visserligen kanske man inte alltid firar sin dag på den rätta dagen, men hon har oftast inget val. Vi andra har i alla fall den möjligheten att få välja. Därför säger jag grattis till er alla som fyller år på skottdagen. Ett stort GRATTIS från mig till er!

Vintern avslutades på ett bra sätt. Det var vår i luften och fåglarna kvittrade så vackert. Dagen började med dis och duggregn och det kändes inte speciellt trevligt, men när dagen kom mer och mer så blev det bättre. Till sist kom den underbara solen och värmde upp allting. Som i ett trollslag blev det 10 grader varmt. Det märktes att våren är på intåg. Det såg jag förresten redan förra veckan när alla flyttfåglarna dök upp och när jag såg att myrorna har satt fart. Jag tror nästan att det blir en tidig vår. Men den stora frågan är om och/eller när det blir ett bakslag? Vintern kanske kommer tillbaka igen… Vem vet?

Det här inlägget postades i Reflektioner, Väder och har märkts med etiketterna , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

