En grådisig dag

Tänk att vi redan har kommit till slutet av februari. Vart tog den här vintern i vägen egentligen? Det har varit både kallt och snö, men inte så att det har känt som att det har varit vinter. Nu på torsdag börjar våren… Det är en tid som jag tycker känns jobbig. Jag brukar känna mig väldigt nere fram till maj. Det är tur att jag vet hur jag reagerar på våren, annars hade jag nog blivit deprimerad. Men det brukar ändå flyta på relativt bra. Jag får bara hoppas att studierna börjar gå min väg…

Igår satt jag och U hela dagen och försökte rätta till ytterligare kommentarer på det vi har skrivit. Det går trögt och vi känner igen direkt glädje över uppsatsen, men vi börjar i alla fall se ett slut på den. Det tråkiga är att premisserna hela tiden ändras och det tillkommer saker som tidigare har varit godkänt. Nu måste vi helt plötsligt göra om även det. Ja, ja… Suck! Någon gång kommer den att blir klar och visst är den bättre nu än vad den var tidigare, men den känns inte som vår uppsats längre. Vi får bara hoppas att den blir godkänd tillslut.

Det är tur att jag har barnen. De små liven piggar verkligen upp tillvaron. Deras sportlov tog slut med buller och bång igår morse. Vi började vardagen med att försova oss!!! Det var inte roligt, men vi hann och alla kom dit de skulle. Det märks att de är trötta och vill vara lediga. Vår Kronprins satt igår på sängkanten och gäspade och suckade. Sedan sa han till sig själv: ”Det är snart påsklov. Tänk positivt!!! Det är bara fem veckor dit”. Hahahaha Han är för go. Det märkliga är att han lät precis som jag brukar göra, när jag vill att något skall vara bättre än vad det är. Barn är verkligen en spegel av sina föräldrar ibland.

Det här inlägget postades i Familjen, Reflektioner, Studier och har märkts med etiketterna , , , , . Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till En grådisig dag

  1. Sha skriver:

    ja!! snart påsklov 🙂 look forward ::)

Kommentera

