Bloggreflektion

Det har inte förekommit speciellt många bloggreflektioner om min egen blogg. Jag tänkte att jag skulle göra ett idag. Det är lite märkligt att jag gillar att blogga. Det kunde jag aldrig tro när jag började. Den här bloggen är inte så gammal. Jag började sommaren 2010, men jag har faktiskt en blogg till som är äldre och den startade jag när jag började läsa till beteendevetare/samhällsvetare. Den bloggen handlade mest om tvång. Vi var tvungna att blogga och jag gillade det inte alls. Men när jag hade gått en termin så började jag komma underfund med hur det fungerade och jag började gilla konceptet. Bloggandet hjälpte mig att rensa hjärnan och strukturera upp hur jag skulle göra saker och ting. Samtidigt blev det en paus i pluggandet.

Det här gjorde att jag kände att jag ville ha en privat blogg, som inte var så förknippad med högskolan. När jag hade funderat ytterligare en termin gjorde jag slag i saken och startade den här bloggen. Det har varit en intressant resa! Jag har märkt det den här senaste veckan för jag håller på att sätta ut kategorier på mina blogginlägg. Det gör att jag samtidigt måste läsa genom vad jag har skrivit för att kunna sätta en kategori på dem. SPÄNNANDE! Jag kan se att jag har ändrat fokus på bloggen. I början var det mera dagboksstuk på blogginläggen, men nu är det mer reflekterande inlägg. Det är roligt när man kan skönja en utveckling.

Blogginläggen har varit många och varierande, men naturligtvis handlar de flesta om familjen. Det är de som ligger mig varmast om hjärtat. Jag har hittills skrivit 300 inlägg och haft ca 5000 besökare på min blogg. Visst vet jag att det är många andra som har flera läsare, men jag är otroligt glad för de som vill läsa om vad som händer i mitt liv. Jag vill verkligen tacka alla trogna läsare som har följt med mig på denna bloggresa. Min förhoppning är att ni kommer att vilja forsätta att läsa om vad jag och min familj hittar på.

Nu önskar jag er alla en trevlig helg!

Det här inlägget postades i Reflektioner, Studier och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

