Dagar som kommer och går

Det är mycket nu och jag känner att stressen ligger som en filt över mig. Det är en filt som jag inte kan göra mig av med, hur mycket jag än försöker. Jag gör saker och prickar av inne i huvudet på min ”att-göra-lista”. Men det verkar inte göra någon skillnad. Det blir bara mer och mer som skall göras. Det är ett märkligt fenomen. Det gör att allting nästan känns lite absurt. Men jag brukar bli sådan här vid den här tiden på året. Tyvärr brukar det hålla i sig under hela våren. Det här året tänker jag att det skall bli annorlunda. Jag måste inte göra allting och jag skall lära mig att säga nej. Livet kan förändras så snabbt att jag knappt hinner blinka. Det gäller att ta till vara på den tid som ges.

Det här inlägget postades i Reflektioner och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Dagar som kommer och går

  1. Sha skriver:

    Want to try something different? 🙂
    Gör den ‘att göra lista’ PÅ PAPPER. Why, as you write down these things, you free your mind so you can focus on what you need to do instead of worrying and having anxiety.

    Och så.. att säger nej till andra är att säga JA till dig själv… it was a looonngg process but finally at 33yrs old I could do it without having any negative feelings.

    kram

  2. tavar skriver:

    Bra tips!!! Det ska jag ta till mig och testa. Det behöver hända något här känner jag. Men det är så lätt att mina egna önskemål kommer i skymundan. Jag har allt för lätt att säga ja till allting. Dock ska det bli ändring på det under det här året.

    Kram

Kommentera

