Vad är det vita som faller?

Idag blev jag förvånad när jag tittade ut före frukosten. Det snöade!!! Det har vi inte sett på hela vintern. Jag känner mig faktiskt lite kluven inför det. Det är så att jag har velat ha snö och jag vet att barnen har velat att det kommer, men nu känns det som att jag inte vill att det ska komma. Men samtidigt gillar jag att gå en promenad och känna snöflingorna som faller mot ansiktet och se det vita runt omkring mig. Allting blir mycket ljusare och trevligare. Den här vintern känner jag av mörkret. Det gjorde jag aldrig tidigare. Det kan väl aldrig vara så att jag börjar bli gammal? Nej, så kan det inte vara. Jag tänker hålla mig ung i sinnet i alla fall.

När barnen såg snön idag så var det blandade reaktioner på snön. En del av dem tyckte att det var TJOHOO! Andra tyckte att nu behövde det väl inte komma. De ville ha vår istället. Nu kanske det låter som att vi har massor av barn, men det har vi inte. Det är bara tre stycken. Dock var det flera barn här imorse. Det var nämligen två av Kronprinsens kompisar här och diskuterade snö. De och Kronprinsen skulle cykla iväg till skolan och medan de väntade på att vår son skulle bli klar, så började vi prata om snön, som tydligen tänkte komma. När de gav sig iväg, så märktes det att det troligtvis kommer att bli snö. Nederbörden ökade och även storlek på flingorna blev större. Det innebär att det kanske blir snö denna vintern ändå.

Idag är det fredag och det känns skönt. Visserligen så hade jag velat att jag skulle ha kommit längre med det jag skulle ha gjort denna vecka. Men det är inte så mycket att göra åt det. Jag får arbeta mer intensivt nästa vecka. Det brukar alltid lösa sig i slutändan. Ikväll blir det i alla fall familjemys. Det är mysigt med lite god mat och kvällsfika med film. Underbart! Jag kommer att någon gång under helgen lägga ut ett recept på hemmagjord glass. Det är så gott och jag tänkte att jag skulle dela med mig av detta goda till er. Det kommer att bli en ”vanlig” glass och även en mjölkfri glass. Nu önskar jag er alla en trevlig fredag!

Det här inlägget postades i Familjen, Reflektioner, Väder och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

