En kvart kan göra stor skillnad

Vi började dagen med att sova lite förlänge. Det gjorde faktiskt inget, utan vi hann med marginal ändå. Märkligt!! Jag brukar annars tycka att den förlorade tiden spelar en stor roll, men idag var det ingen skillnad. I vanliga fall brukar jag få jaga den där kvarten hela dagen. Dock inte idag!!! Det tycker jag var en konstig start på dagen. Men jag såg andra som fick jaga den där kvarten…

När jag lämnade Prinsen på skolan idag, så märkte jag att det var flera barn och vuxna som sprang runt på skolgården och var extra stressade. Jag funderade på det och jag kom fram till att det berodde på att det är onsdag idag. Det är nämligen så att treorna på skolan här skall slussas till en annan skola på onsdagarna för att gå på slöjd. Detta gör att de barnen börjar en kvart tidigare för att hinna åka buss till den andra skolan. Idag var tydligen en dag som många var sena.

Många sprang på vägen till skolan och föräldrarna försökte förmå sina barn att vara snabbare. Personalen var precis lika stressade. Jag hörde en del brottstycken från samtal dem emellan. De frågade t. ex. varandra om de har sett den och/eller den. Dessutom frågade de samtidigt som bussen anlände om någon hade lyssnat av frånvaron på telefonsvararen. Detta utlyste närmast panik och vederbörande sprang iväg för att göra det. Men efter lite kaos och oordning kom alla iväg som de skulle. Vilken pärs och stress! Jag minns själv stressen från när vår Kronprins hade denna stress på onsdagsmorgnarna. Det var svårt att hinna i tid. Den där kvarten kan göra stor skillnad.

Det här inlägget postades i Familjen, Reflektioner och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

