Högsta växeln är i!!

Nu har vi sparkat igång med uppsatsen igen. Det var faktiskt mycket roligare än vad jag trodde att det skulle vara. Men det känns ändå lite surt… Samtidigt tittade jag på vårens studier. Det är nämligen så att kandidatarbete i psykologi är bara på halvfart. Det gör att jag måste läsa en annan kurs också för att studierna skall bli heltidsstudier. Den kursen som jag har kommit in på verkar mycket intressant. Den handlar om ”Kulturmöten i invandrings- och flyktingsperspektiv”. Dock är jag lite kluven inför detta med att läsa en annan kurs. Jag vill så gärna bli klar och det känns som att det kommer annat i vägen om jag samtidigt måste fokusera på ytterligare en sak. Visserligen är det en rolig sak, men i alla fall…

Idag var det måndag och det var svårt att komma igång. Hela familjen var sega och ingen ville egentligen att det skulle vara måndag. Det hade varit skönt om helgerna var lite längre. Igår sa jag till min man att jag skulle ha velat att det var lördag istället för söndag. Det kan ha att göra med att jag inte har varit ledig vid jul och nyår, som många andra har varit. Men jag vet att min tid kommer. Tyvärr är det inte just nu bara. Den här veckan innehåller en del spännande saker. Det är start på nya kurser för mig, aktiviteter skall komma igång och samrådsgruppen skall ha möte på skolan. Jag tror att det kan bli en bra vecka. Jag hoppas att det blir så för er också.

Det här inlägget postades i Familjen, Studier. Bokmärk permalänken.

Kommentera

