Livet rullar vidare…

Jag har inte skrivit på länge, eftersom allting har gått i rasande fart. Hela förra veckan bara försvann. Men jag tänkte ändå berätta lite vad som hände. På söndagen lämnade vi in vår uppsats till examinatorn och våra opponenter. Jag tror att jag skrev om det och att vi kände oss nöjde med vår insats. Det skulle vi inte ha varit. Mentalt var jag verkligen inte förberedd på den dumpning som vi råkade ut för. Det var definitivt inte roligt och jag förstår inte hur vi kunde missa alla dessa saker som examinatorn ansåg att vi skulle ha haft med. Ja, ja… Imorgon är en annan dag! Vi ska lösa det här, men torsdagen var ingen höjdardag. Tur att vi hade bra opponenter och att vi (tror jag) gjorde en bra opponering.

Vi hoppar tillbaka till söndagen igen, för jag glömde berätta att helt plötsligt kom det hem människor till oss. Det visade sig att jag hade kallat till ett förberedande möte inför scouternas årsmöte. Det hade jag helt glömt!!! Men det löste sig ändå. Jag höll mötet med hjälp av mina ledamöter och en gammal dagordning från förra året. Tur att de som kom var överseende och måna att hjälpa till. Med deras hjälp gick det bra, så nu kommer det att bli ett bra årsmöte.Det är uppenbarligen farligt att helt gå upp i uppsatsarbete!

Veckan fortsatte i rasande fart. Barnens jullov tog slut och det var dags att komma tillbaka till vardagsrutinerna igen. Det var tufft! Man kan milt säga att barnen glatt haft en vecka till. Visserligen längtade Prinsessan efter sina vänner igen, men hon älskade våra jullovsmornar. Det var mycket skorrande och knorrande när väckarklockan ringde. Barnen var så trötta när fredagen kom att de satt som hösäckar i soffan på fredagskvällen. Det var t. o. m. nära att Prinsessan somnade under tiden som vi hade fikastund. Det märktes att det var tufft för dem och jag kände själv att jag tyckte att det tog emot, men nu tror jag faktiskt att vi har kommit in i det igen.

Det var tur att aktiviteterna inte har kommit igång ännu. De kommer att börja succesivt de närmsta veckorna. Den första aktiviteten som startar är karaten. Sedan fylls det på… Jag fick reda på i veckan att Prinsen har kommit in på simskolan här i stan. Det tycker jag är skönt! Vi gillade inte simskolan som är i grannsocknen och dessutom slipper vi att köra. Härligt!! En annan förändring som händer här under våren är att Prinsessan skall börja på dans. Det tror jag att hon kommer att gilla. Hon älskar att dansa och att sjunga. Jag tror att både hon och jag kommer att gilla denna aktivitet. Det skall blir roligt, men detta gör att jag inte kommer att kunna fortsätta med min yoga. Trist!!! Dock vet jag att min tid kommer om några år.

Helgen har försvunnit i takt med att alla måsten prickades av. Det viktigaste under helgen var att få undan alla tomtar. Dock kan jag ärligt säga att vi lyckades inte riktigt med det. Det kom så många andra projekt emellan. Det roligaste som kom emellan var att min mamma fyllde år. Hon fyllde en femma och vi firade med paj och efterrätt. Smarrigt och trevligt!! Vi gick till henne dagen efter bara för att hon och hennes vänner skulle kunna fira i lugn och ro.

Vi gav henne en ängel, eftersom vi har börjat samla på sådana till henne. Den som gör dessa vackra änglar är Willow Tree – Susan Lordi. Jag tycker att dessa änglar är så vackra. Om ni tittade på Willow Trees hemsida så såg ni att Susan Lordi inte bara gör änglar, utan även många andra ljuvliga statyer.  Jag tycker att hennes figurer är helt underbara.

Det här inlägget postades i Familjen, Studier. Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Livet rullar vidare…

  1. niiqui skriver:

    I have faith yours and Ullis’s work.ni kommer klarar det 🙂
    kram

  2. Sha skriver:

    Ajdå… det var min väns inloggning kvar ser jag.. det är Sha här 🙂

    • tavar skriver:

      Hahaha Då förstår jag!!

      Tack för att du tror på oss och tack för allt stöd du visar. Det är en bra hjälp på vägen, när man känner att man behöver. Du är en mycket snäll och hjälpsam vän. Du vet alltid när det behövs extra peppning och när jag behöver en spark i baken. Tack för att du är min vän! KRAM 😀

      // Tina

Kommentera

