Opponeringsklar?

Tjohoo!!! Vi hann i tid! Men den stora frågan är om vi är klara mentalt för en opponering. Vi har slitit så hårt med den här uppsatsen, så nu har den lämnat ett stort tomrum. Jag känner mig ihålig och det är en märklig känsla att inte ha piskan på ryggen längre. Det har varit så intensivt att jag och min skrivpartner inte har hunnit med någon ledighet. Visserligen tog jag faktiskt ledigt tre dagar. Det var julafton, nyårsafton och min födelsedag. Dock var jag inte helledig på min födelsedag, men nästan. Men jag har haft kroniskt dåligt samvete för min familj. Det här jullovet har de verkligen kommit i andra hand. Det har inte varit roligt, trots att det egentligen är för deras skull det här slitet. Jag hoppas att det var värt det…

Uppsatsen känns inte färdig ännu och jag vet att vi kommer att få ändra på en hel del. Den stora frågan är bara hur mycket ändringar som krävs för att vi skall bli nöjda. Troligtvis kommer vi aldrig att bli det. Jag hittar ständigt nya saker som vi hade kunnat gjort på ett annat sätt. Det var lite därför som vi sa att nu är den klar och skickade in den, så att vi inte skulle sitta och pilla med den. Det hade kanske blivit helt fel om vi hade gjort på det sättet. Det känns lite tråkigt att någon ska granska den. Den är nämligen vår ”lilla älskling”. Vi har skött om den, sett den växa och och bli något som vi aldrig trodde att den skulle bli från början. Med andra ord är det ett arbete som jag känner mig stolt över. Problemet blir om det kommer att bli mycket som vi ska ändra på. Är jag verkligen redo för en opponering?

Det här inlägget postades i Studier. Bokmärk permalänken.

Kommentera

