Idag känns det bra

Igår var en märklig dag. Känslorna gick upp och ner och jag pendlade mellan hopp och förtvivlan. Det jag och min skrivkompis väntade på var ett besked från vår handledare. Hon skulle bestämma om hon ansåg att vår kandidatuppsats höll måttet för att skickas till examinatorn. Jag kan meddela att det första beskedet som vi fick var inte positivt. Vår uppsats var inte färdig. Vi höll naturligtvis inte med henne om det. Men när vi såg alla kommentarer som hon hade skrivit, så blev i alla fall jag tveksam. Fast när vi tre började gå igenom dem så var det inte några allvarliga fel som behövde åtgärdas. Dock hade vi tiden emot oss. De ändringarna som behövde göras skulle vi inte hinna få gjorda på en natt. Vi kände oss så besvikna, eftersom vi verkligen har slitit så hårt för detta. Våra familjer har fått se sig komma i andra hand under hela jul- och nyårshelgen. SUCK!!

När vi hade fått tänka över situationen och läst igenom kommentarerna igen så bestämde vi oss för att försöka blidka både handledaren och examinatorn med att visa att vi var villiga att slita för att få uppsatsen klar. Det var nämligen så att kommer uppsatsen inte med den här omgången så får vi vänta till mars innan nästa tillfälle ges. Vi pratade med handledaren och hon lovade att fråga examinatorn om vi kunde få några dagar till på oss.  Vi satte fart och gjorde så många ändringar vi hann och på morgonen skickade vi över en  ny version. Hela förmiddagen satt jag på nålar och väntade… Strax innan middagstid kom skypesamtalet. Vi fick positivt besked. Vi skulle få några dagar till på oss, men blir uppsatsen inte klar så får vi vänta till nästa tillfälle. Jag blev så lycklig för det. Nu är det bara att satsa och inget att förlora. Vi jobbar för fullt och det är högsta växeln som gäller. Jag hoppas och vet att vi kan klara det. Men jag får nog strunta i att fylla år. Hmm… Jag får kämpa hårdare så att jag kan fira med ett kalas.

Det här inlägget postades i Studier. Bokmärk permalänken.

Kommentera

