Reflektion över 2011

Under året som har gått hände det egentligen mycket, men inga stora saker. Det var plugg, arbete, aktiviteter, etc. Hmm… Egentligen kan man säga att är 2011 var ett mellanår. Det var varken bättre eller sämre än andra år, mera en transportsträcka till året då det skall hända saker. Jag skriver mera om det längre ner i blogginlägget. Just nu håller jag på med förra året.

Våren började sent och det var inte bra för vår familj, eftersom förkylningar och feber började gå runt i familjen i slutet av januari. Det höll på till början av maj, då värmen äntligen började komma. Det var t. o. m. så att vi och doktorn undrade om det var något som gjorde att vi hela tiden blev sjuka. Men vi hittade ingenting och vi blev långt om länge friska. Vi har faktiskt haft ett sådant år tidigare. Det var 2007. Jag minns det tydligt, eftersom det var samma år som Prinsessan föddes.

När sommaren kom hade vi stora förväntningar. Tyvärr blev det inte någon sommar, så de flesta uppgjorda planerna kunde eller ville vi inte göra. Det vi lyckades göra var en semestervecka i Arild. Det regnade nästan hela veckan, men för vår del var det bara skönt att komma hemifrån ett tag. Barnen trivdes verkligen och vi kunde göra som vi ville. Skönt och avslappnat! Det är det bästa sättet att beskriva semestern. Annars hann vi inte göra så mycket under sommaren, eftersom jag arbetade.

Hösten bara försvann. Det var så mycket i det vardagliga livet som skulle fungera. Det var nya rutiner som skulle utformas, läxor som skulle ordnas, aktiviteter som blev mer krävande. Helt plötsligt var det jullov! Tiden bara sprang iväg. Men det verkade som att det var flera än vi som kände det så… År 2011 avslutades med uppsatsskrivning och år 2012 började på det sättet. Tyvärr verkar det nu som att det inte kommer att gå vägen. Det innebär att nästa tillfälle är i mars. Suck!! Men än är inte sista ordet sagt…

År 2012 är alltså ett år som kommer att bli innehållsrikt. Jag har tänkt att jag skall avsluta mina studier och bli klar. Därefter tänker jag få ett arbete som jag trivs med och vill göra. Det kommer att förändra situationen i familjen. Jag kan äntligen få ett arbete som är mitt. Förut har jag alltid lånat någon annans arbete. Dessutom får jag en lön som inte varierar från månad till månad. Det är något som jag ser framemot.

Jag önskar er alla en god fortsättning på det nya året!

Det här inlägget postades i Familjen, Reflektioner. Bokmärk permalänken.

Kommentera

