Nya människor

De senaste dagarna har jag fått prata med många nya människor. Det har varit mycket intressant och lärorikt. Att jag har fått förmånen att prata med nya människor beror på att jag behöver göra intervjuer till kandidatuppsatsen, som jag och U skriver tillsammans. Alla som jag har pratat med har givit så mycket av sig själva och verkligen varit intresserade av uppsatsens ämne. Vårt ämne handlar om tillgängligheten för studenter med dolda funktionshinder på utbildningar som är nätbaserade. När uppsatsen är klar och godkänd kommer jag att avslöja vad vi fick fram för resultat.

De nya människorna som jag har mött under de här veckorna är verkligen underbara. De är engagerade i sitt arbete och måna om de människor som de skall ge pedagogisk hjälp. Tänk att det finns sådana människor som faktiskt gör allt för att andra människor skall lyckas. Min beundran är stor inför detta. De människor som jag har pratat med har verkligen varit människor som har haft rätt yrke. Jag hoppas innerligt att jag kommer att bli en sådan person som andra kan säga att hon har hamnat rätt i sitt yrkesval. Hur är det med dig? Har du hamnat rätt i livet?

Det här inlägget postades i Reflektioner, Studier. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Nya människor

  1. Shareen skriver:

    vad roligt, Tina 🙂 kommer bli kul att läsa era uppsatser och vara med på opponeringen 🙂

Kommentera

