Gotcha Day

Idag är det min ”Gotcha Day”. Tyvärr finns det inget bra uttryck på svenska för detta. Andemeningen är att det är den dagen som adoptivföräldrarna kan säga ”den-dagen-jag-fick-dig-dag”. Det är alltså min svenska födelsedag idag. Det är nämligen så att idag är det 36 år sedan som jag kom till Sverige och till mina adoptivföräldrar. De har verkligen ställt upp för mig och de stöttar mig i mina projekt. De är helt underbara föräldrar. Visserligen har vi inte alltid varit sams, men jag har alltid vetat att de finns där. De är några som man kan prata med och de gråter med mig när det behövs.

Jag älskar er!!! Tack! ❤

Det här inlägget postades i Familjen, Reflektioner. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Gotcha Day

  1. Shareen skriver:

    jag missade det här igår:(

    Jag sjunger med ‘oh happy day’ för jag är sååååå glad att ha träffat dig. Hälsa dina föräldrar att de har gjort en kanon bra jobb att fostra en tänksam, snäll, underbar och positiv dottern som dela glädje med alla 🙂

    • tavar skriver:

      Tack snälla söta!!! ❤ Jag är verkligen glad över att vi har fått lära känna varandra. Kram

      Jag vet att mina föräldrar kommer att bli glada för de orden. Tack! ❤

      // Tina 🙂

Kommentera

