En sömnig fluga…

…surrade i vårt köksfönster idag. Den tittade ut och såg ut som att den ville ut. Dock tror jag inte att den egentligen skulle vilja det, eftersom det är mycket friska vindar. Visserligen är det relativt varmt för årstiden, + 5 grader, men vindarna gör att det känns kallare. Tydligen är det riktigt busväder högre upp i Sverige. Jag håller tummarna för att det inte skall komma hit. Naturligtvis vill jag ha lite snö, men varför kan det inte komma nersinglande lite vackert? Sådana snöväder gillar jag. Vackert och behagligt…

Idag har det varit lite halvt sjukstuga här hemma. Det är prinsen som är förkyld med en förskräcklig hosta. Vi tyckte att det var bäst att han skulle vara hemma idag, eftersom de skulle gå till ishallen och åka skridskor. Han och Prinsessan har lekt hyfsat bra idag. Det var bara ett tillfälle som det inte fungerade och då rykte mammapolisen in och höll isär och fick dem att göra något annat. De har pysslat lite idag. De gjorde girlanger som de vill hänga i vår kommande julgran. Girlangerna blev så fina. Barnen (mamma fick hjälpa till) klippte remsor som de klistrade ihop till en lång kedja (ringar som fästes ihop i varandra). Så här menar jag (OBS! Bilderna är hämtade från google search):

 

 

 

 

Det börjar kännas som jul. Pepparkakorna är bakade och likaså lussekatter. Dessutom hade vi lutfisk igår. Jag älskar lutfisk. Det gör däremot inte hela vår familj. Det är bara jag och Prinsen som tycker om denna delikatess. Det gjorde att jag fick laga en helstekt lax till dem. De var nämligen också tvungna att ha något gott nu när jag fick en av mina älsklingsrätter. Till denna delikata måltid hade vi julmust. Jag är inte speciellt glad i kolsyrad läskedryck, men julmust tycker jag om. Det var nästan som att det var fredag igår. Tänk både lutfisk och julmust… Underbart!!!

Nu önskar jag er alla en trevlig fredagskväll!

Det här inlägget postades i Familjen, Reflektioner. Bokmärk permalänken.

Kommentera

