Härligt med sol

Det är skönt att se solen igen. Visserligen såg jag den igår också, men just nu behövs den verkligen. Den mörka november är mycket mörk. Idag är det den sista november 2011. Det är Anders-dagen idag och enligt den gamla Bondepraktikan så är det idag man kan se hur vädret kommer att bli vid jul – ”Om Anders slaskar skall julen braskar”. Jag är lite kluven inför det, för det innebär att vi kommer att få en kall vit jul. Naturligtvis tycker jag att det är bra om det kommer snö till jul. Det blir så mysig stämning och barnens ögon tindrar så härligt. Men samtidigt längtar jag efter sommaren med varma ljumma vindar… Annars tycker jag egentligen om årstider. Varje årstid har något som jag tycker om. Dock tycker jag ibland att årstiderna blir så utslätade. Det känns som att det är samma väder året om. Visst vet jag att det inte är så, men ibland upplevs det som att det är på det viset.

Det här inlägget postades i Reflektioner. Bokmärk permalänken.

Kommentera

