Ibland är det bra med vab

Det är inte alltid som vab är något dåligt. Det upptäckte jag idag, när Prinsessan blev sjuk i natt. Hon har varit förkyld en tid och i natt kom febern. Hon lät precis som jag för någon vecka sedan; hosta och mycket hes röst. Men efter att ha sovit länge idag var hon mycket piggare. Det gjorde att hon orkade mysa framför TVn och äta frukost under ett täcke i soffan. Sedan ville hon mysa med mamma framför en film. Det slutade med att hon satt i mitt knä och tittade på spöket Laban medan jag somnade. Tyvärr fick jag inte sova länge, eftersom mina svärföräldrar dök upp. Men det gjorde ingenting, utan det var bara trevligt. De sa att de ville hjälpa oss inför första advent. Det gjorde att de hjälpte mig och Prinsessan att putsa våra fönster. Därefter hängde vi upp nya gardiner. Det blev så fint!! Tack för hjälpen!

På det här sättet blir det enklare att städa till första advent. Det är så skönt att jag för en gång skull är ute i tid. I vanliga fall brukar jag fundera på fredagskvällen över vad som skall göras och sedan blir jag uppstressad inför hur mycket jag skall hinna. Visserligen vet jag att det kommer att bli stress ändå, men jag har i alla fall reducerat ett moment. Detta gör att jag kan fokusera mera på studierna, när prinsessan blir frisk igen. Troligtvis kommer hon att blir bra fort, fast man vet aldrig. Barn har en förmåga att bli sjuka ofta den här tiden. Förresten skall jag inte säga att det bara är barnen som blir sjuka. Själv dras jag fortfarande med förkylningen som började för två veckor sedan och tyvärr verkar det inte som att det blir bättre, snarare tvärtom. Hmm… Det får vi göra något åt! Är det någon som kan någon riktig dunderkur så får ni gärna skriva det i någon kommentar eller säga den direkt till mig. Tack på förhand!

Det här inlägget postades i Familjen, Reflektioner. Bokmärk permalänken.

Kommentera

