Terminen går vidare…

Nu har vi passerat över halva terminen och jag förstår inte varför tiden springer iväg så fort? Det måste ha att göra med att det hela tiden är så mycket att göra. Det är saker som måste göras och fixas. Tyvärr känns som det är svårt att prestera något, eftersom pressen från att inte veta vad det är handledarna vill ha gör att jag ständigt är på väldigt hög stressnivå. Det är inte bra. Dessutom dras jag med en förkylning som inte vill bli bra. I tisdags var jag sämre igen. Det var nästan så att jag tappade rösten. Men den försvann inte helt, som tur var eftersom det var scoutkväll i tisdags. Igår hade jag ont i halsen. Dock har jag i alla fall ingen feber och barnen är friska. Det är något som jag är tacksam för.

Nej, nu får det vara slut med deppighet. Jag får försöka rycka upp mig ur de här omotiverade tankarna. Det gäller att få igång kreativiteten igen, för att lusten att prestera skall komma tillbaka. Just nu håller jag på med en komplettering samtidigt som jag och U håller på med vårt kandidatuppsats. Vi har kommit igång bra, men vi behöver fundera på vårt syfte lite mera. Dock känns det som att ”nu är vi igång” och det är en skön känsla. Det är uppsatsen man har längtat efter hela terminen, fast känslan av att inte ha lyckats med delkurs ett drar ner upplevelsen lite. Det hade varit skönt om man kunde få några inlämningar godkända. Det hade hjälpt upp humöret och självförtroendet en hel del. Men det är bara att bita i det sura äpplet och ta tag i kompletteringen. Det tråkiga är sedan att gå och vänta på vad handledarna säger om det inlämnade.

Men nu tänker jag istället berätta om något annat. Idag gjorde jag faktiskt något som jag aldrig har gjort tidigare. Det var riktigt skönt! Jag hade en vän här på ca en timme som hade en förevisning om Mary Kays produkter. Av henne fick jag en handbehandling, ansiktsbehandling samt en läppbehandling. Jag har aldrig känt mig så mjuk och len. Det var faktiskt helt underbart! Man kan säga vad man vill om sådana här produkter, men den här stunden som jag fick var verkligen mysig. Det mysiga med det hela var att det var inget Mary Kay party med massor av människor, utan bara jag och hon som förevisade. Det gjorde att det blev lugnare och jag tror att jag som kund kände mig sedd och att jag kunde fråga om sådant som jag aldrig skulle ha gjort om det var flera där. Det var mycket roligt att släppa allt vad plugg och måsten heter och bara vara jag. Det var en härlig känsla.

Det här inlägget postades i Reflektioner, Studier. Bokmärk permalänken.

Kommentera

