Förkylning och tentaplugg

Nu slog förkylningen till! Den visste verkligen hur den skulle slå ut mig. Visserligen var det bara att vänta, eftersom jag har suttit uppe och skrivit fyra nätter i rad. Det är inte konstigt att immunförsvaret är försvagat. Dessutom blev Kronprinsen sjuk under höstlovet. Ja, ja… Det här är nog kroppen sätt att säga ifrån. Jag hoppas bara att ingen mer i familjen får det. Dock tror jag att en del familjemedlemmar tycker att det är skönt att jag inte kan prata så mycket. Det mesta jag säger låter mer som att jag kraxar fram något otydligt. Det är bra för dem, eftersom de kan göra det de hade tänkt sig från början. ”Mamma kan inget säga, alltså måste det vara tillåtet”. Men alla barnen är på benen i alla fall. Visserligen något snuviga, men de är i gång.

När det gäller alla deadlines så hann jag få in både kompletteringen och uppgift 3. Det känns så skönt att jag hann. Det stora problemet var den sista natten att jag kände hur förkylningen kom krypande. Det enda jag hade i huvudet då var att jag måste bli klar med uppgiften. ”NEJ!!! Jag får inte bli sjuk nu!!!” Men som sagt… Det gick!! Däremot blev jag riktigt dålig på eftermiddagen. Jag frös så att jag skakade. Det märkliga var att jag hade ingen feber. När jag mätte hade jag bara förhöjd temperatur. Fast det är svårt att veta hur det är med temperaturen, eftersom vår öronmätare har blivit knäpp. Den mäter bara i Fahrenheit. Tur att min man vet hur man ska konvertera det till Celcius.

Idag hade jag planerat att göra min andra komplettering, men kroppen sa till mig ”att nu måste du vila”. Det innebar att idag har det varit en vilodag. Det kommer flera dagar att plugga på. Tyvärr låg jag och tänkte på en juridiktenta som skulle ha varit inne idag. Men jag är inte superwoman. Det får anstå tills jag känner mig piggare. En annan sak som jag missade var scouterna. Det brukar vara en höjdpunkt för mig. Dock var det nog tur att jag stannade hemma. Scouterna skulle koka äppelmos och lingonsylt idag. Det hade inte varit bra om jag hade varit där och hostat på allting. Jag hoppas att det gick bra och enligt Kronprinsen och Prinsen hade de haft roligt. Det är det som är huvudsaken.

Nej, nu skall jag sluta att skriva blogginlägg och försöka kurrera mig med någon gammal huskur.

 

Det här inlägget postades i Familjen, Studier. Bokmärk permalänken.

Kommentera

