Chi-två, Kruskal-Wallis, envägsANOVA och tvåvägsANOVA

Allahelgonahelgen är här och jag sitter och kämpar med SPSS. I vanliga fall brukar släkten vara här och vi brukar bjuda på kalkonmiddag. Men i år blir det lite annorlunda, eftersom vi har en inlämningsuppgift att avlämna på måndag. Det är lite trist att de har lagt in att kompletteringen på uppgift 1 skall vara inne samma dag och tid. Det är dåligt planerat. De kunde väl ha haft i alla fall en dag emellan? Men jag har i alla fall gjort klart kompletteringen och nu är det ”bara” SPSS kvar. Hmm… Men det känns som att jag aldrig kommer att bena ut alla begrepp.

I SPSS är det chi-två, Kruskal-Wallis, envägsANOVA och tvåvägsANOVA som vi skall genomföra. Vi skall, för att visa att vi har förstått hur man gör, mata in exempel i SPSS (ett för varje test) och sedan förklara utfallet. Därefter skall vi diskutera de resultat som vi har fått. Det låter som en enkel uppgift, men det är det inte. Jag blandar bara ihop allting. Det är tur att det finns några nätter kvar. Det blir nätterna som jag kommer att plugga på, eftersom det finns så mycket annat som skall göras på dagarna. Dessutom har den äldsta sonen fått en rejäl förkylning och Prinsen ligger inte långt efter.

Det är tur att jag har en fest att se framemot ikväll. Jag känner att jag behöver göra något annat ett tag. Nu önskar jag er alla en trevlig Alla Helgona Helg! Var rädda om er!

Det här inlägget postades i Studier. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Chi-två, Kruskal-Wallis, envägsANOVA och tvåvägsANOVA

  1. Ullis skriver:

    Detsamma TinTin =)

Kommentera

