Helgen är här igen!

Tiden går verkligen fort. Helgen kommer med stormsteg och jag är inte redo för det. Det finns så mycket som jag skulle vilja ha hunnit, men alla har sina begränsningar. Det enda positiva är att vädret inte är fint. Det är dimmigt och man känner ingen längtan av att ge sig ut. Dock är det riktigt skönt när man väl har tagit sig i kragen. Jag tycker att det är ovanligt varmt för att vara i början av november. Temperaturen ligger på ca. 9-10 plusgrader. Men det är nog lugnet före stormen. I år har de sagt att det skall bli en riktig vargavinter.Vi får se hur det blir med det…

Idag såg jag framemot att träffa några av mina medstudenter i grannstaden. Det är två stycken som bor där och några andra skulle också komma dit. Nu blev det inte så eftersom våra kommande handledare vill lägga det första handledarmötet precis idag. Det gjorde att jag och U fick avstå att vara med på lunchen och bowlingen. Jag blev besviken över det, eftersom jag verkligen ville träffa dem, som jag har så mycket kontakt med under vardagen. Men det blir kanske något annat tillfälle. Vi pratar redan om att göra en riktig brakfest när vi tar vår examen. Men vägen dit är lång och därför måste jag nog sätta igång med det jag skall göra idag.

Jag önskar er alla en trevlig Alla Helgona Helg!

Det här inlägget postades i Studier, Väder. Bokmärk permalänken.

Kommentera

