Höstlovsvecka med inlämningsuppgifter

Mitt i höstlovet och allting rullar på. Det är ungefär så man skulle kunna beskriva hur livet är just nu. Barnen har ledigt och det är full fart på dem. Det är tur att jag har snälla föräldrar och svärföräldrar. De har verkligen ställt upp. Men idag tog jag barnen på höstmarknad i vår lilla stad. Det var roligt! Vi träffade människor som vi kände och inhandlade saker som jag inte visste att vi behövde. Men det blev bra i alla fall, för det visade sig att vi faktiskt behövde honung och servetter. Naturligtvis behövs det alltid godis och ballonger. Dessutom fick jag en flätad korg. Den var så fin! Ni hör väl vilka bra saker vi hittade?! Problemet kan bli att övertyga mannen om att dessa saker behövs. Men det brukar gå bra om man mutar honom med lite godis.

Idag händer det egentligen inte så mycket spännande. Barnen leker i skogen med mormor och morfar. Jag sitter här och skriver på min dator. Det är på väg att dra ihop sig till en inlämning igen. Den här gången är det inlämning samma dag. Det är en SPSS-uppgift och en komplettering som skall göras. Hmm… Det tycker jag att de har planerat dåligt. Varför har de samma dag? Ja, ja… Det skall väl gå det med! Men det är inte lätt att skriva på ett arbete samtidigt som barnen är hemma. De har i alla fall förstått att när mamma sitter vi datorn så jobbar hon, men ljudvolymen drar de inte ner. Dessutom har jag märkt att de är extra bråkiga mot varandra när jag skall göra en inlämningsuppgift. Men som sagt: DET SKALL GÅ!

Onsdagar är en karatedag. Det betyder att kvällen blir stressig… Nu önskar jag er alla en trevlig onsdag.

Det här inlägget postades i Familjen, Studier. Bokmärk permalänken.

Kommentera

