Jag har bara väntat på det…

… och nu har det hänt! Det är ett av våra barn som har blivit sjukt. Troligtvis är det en förkylning. Det är vår Prinsessa som inte känner sig bra. I går när jag hämtade hem henne från förskolan frös hon lite och var hängig. Dessutom var hon väldigt tyst. Det brukar hon aldrig vara. Hon brukar alltid vara glad och vilja berätta vad hon har gjort hela dagen. För att inte tala om vilken munsvada det blir när bröderna är med vid hämtningen. Men i går sa hon nästan ingenting.

När vi kom hem tog jag tempen på Prinsessan och hon hade feber. Hon gick och lade sig direkt. Stackars liten! Hon var så ynklig… Det är inte roligt när barnen blir sådana. I dag vaknade hon och hade ont i huvudet. Hon fick alvedon och somnade därefter om. Jag hoppas det här är något som hon kan sova bort. Prinsessan brydde sig inte ens om att Kronprinsen och Prinsen höll på att greja med något utanför hennes rum. Då vet man att det är illa. Jag gjorde en reflektion under tiden som jag tänkte på vad jag hade att göra idag. Det är konstigt att barn alltid blir sjuka när det är som mest att göra. Men det är bara att gilla läget och vänta ut förkylningen.

Nu önskar jag er alla en trevlig tisdag i höstens alla färger. Det är så underbart att titta ut på solen…

Det här inlägget postades i Familjen. Bokmärk permalänken.

Kommentera

