Datorer

Återigen är det bevisat! Jag och datorer är inte kompatibla. Min dator ville inte som jag ville igår. Jag försökte uppgradera den till Ubuntu 11.10 och det ville den inte. Datorn hängde sig rejält och det gick nästan inte att stänga av den. SUCK! Det var bara att vänta snällt till mannen kom hem. Det gick en hel dag till spillo, bara för datorns skull. Ja, ja… Jag vet att det var mitt eget fel. Men i alla fall… Jag vet nu att jag inte skulle ha tryckt på knappen.

Jag använde tiden till något annat. Jag läste och slog i böcker, men jag vet inte om jag blev klokare för det. SPSS, mitt gissel och fördärv. Det skall gå och jag vet att jag bara har skrapat på ytan, men kunde de inte ha gjort ett enklare statistikprogram? Det kan bero på att jag inte gillar statistik. Det är egentligen märkligt, eftersom jag i grunden är ekonom? Hmm… Jag kanske borde leta upp mina gamla företagsekonomiböcker och se om jag blir klokare av det. Det vore nog en idé.

Igår var det onsdag och det innebär att det var karatedag. Killarna var iväg och jag och dottern mysade framför TVn. Allting var som vanligt, dottern tittade och jag somnade. Men det tyckte Prinsessan inte om. Hon väckte mig hela tiden och sa att: ”Nu måste du vara vaken, för du ska titta på det här med mig”. Det var faktiskt en del bra program igår. Jag tror att flera vuxna borde titta på Bolibompa. Man kan lära sig mycket där.

När barnen var i säng var det äntligen dags att ta en titt på min laptop. Hmm… Datorn ville inte alls vara med. Tur att jag är gift med en datordoktor. När han hade kollat runt lite och laddat ner något program från nätet lyckades han starta om datorn igen. Han lade in operativsystemet på nytt och nu fungerar det igen. Men det är mycket som är ändrat sedan förra versionen. Jag tror att det kommer att ta tid innan jag kommer på alla finesser. Nu är jag en liten bakåtsträvare, men jag kommer troligen över det.

Det här inlägget postades i Familjen, Karate, Reflektioner, Studier. Bokmärk permalänken.

Kommentera

