Statistik i långa banor…

Det är många begrepp som jag skall lära mig och dessutom förstå. Men jag försöker att se bortom det och lära mig mer grundläggande vad det egentligen står. Det knepiga är när det dyker upp formler. Dock försöker jag att verkligen gå igenom dem, för att se om jag kan förstå tänket bakom. Hittills idag har det mest varit trögt. Men det kan ha att göra med vädret. Idag har det varit grått och trist, med några regnskurar. Det är inte roligt. Hela jag blir trött och hängig.

Tur att det är tisdag och det är scout ikväll. Jag hann inte vara med förra veckan, eftersom jag var på föräldrarrådet i skolan. Men idag ska jag vara med och vi ska ut i mörkret och bygga kojor. Det kommer att bli blött och kallt. HÄRLIGT! Jag får kanske hoppa runt lite i några lövhögar?? Hoppas kan man alltid göra… Vi får se hur det blir. Det som kan bli värst är mörkret. Det blir mörkt så tidigt och ikväll är det sista gången som vi är ute för den här terminen. Tur att barnen som är med älskar att vara ute med ficklampa. Helst skulle de nog vilja att vi hade en brasa tänd, men det kommer inte att gå där vi skall vara ikväll.

Trevlig tisdagskväll önskar jag er!

Det här inlägget postades i Scout, Studier. Bokmärk permalänken.

Kommentera

