Hösten är här

Jag måste säga att jag verkligen gillar det här med höst. Igår kväll när pojkarna var iväg på karate satt Prinsessan och jag framför TVn och mysade. Vi kurade ihop oss under två filter och låtsades att det var en koja och sedan tände vi några ljus på bordet. Därefter släckte vi ner alla andra ljus. Det blev en trevlig stund. Vi åt kiwi och tittade på ”Myror i brallan” (huggormar – det var mindre trevligt), ”Filofix” (gjorde godisbehållare av ballonger), ”Katten och datormusen” (jagade fjärilar och katten försökte även fånga datamusen) och det sista vi såg var ”Pingvinerna från Madagaskar” (de var superhjältar den här gången). Vi hade det mysigt och  jag.. hmm… somnade lite. Tur att vår Lilla tycker att det är mysigt att stoppa om och ta hand om dockor. Jag blev nämligen hennes stora docka. Men efter en stund ryckte hon i mig och sa att nu kommer ”mina pojkar”. ”Sova får du göra en annan gång”, sa hon.

När killarna kom hem var det full fart. Först skulle de äta mellanmål och därefter blev det dusch med efterföljande bokläsning. Det tar sin tid, men det är samtidigt roligt. Det är oftast en stund med prat och skratt. Dessutom blir det en bra avslutning på dagen. Baksidan med detta är att de här karatedagarna blir sena. Det märks på barnen att de blir trötta. Men jag är inte säker på om det är hösten som gör att de blir trötta. Det kan lika gärna vara så. Både barnen och vi vuxna i den här familjen har svårt för att gå upp när väckaklockan ringer. Det är mörkt och alla, inklusive katterna, vill bara dra täcket över huvudet och sova vidare.

Det är tur att det är så vackert i naturen… Solen idag har verkligen förgyllt hösten.

Det här inlägget postades i Familjen, Karate, Väder. Bokmärk permalänken.

Kommentera

