Ingen inlämningsångest

På söndag är det dags för en inlämning. Det är uppgift 2 som skall vara klar, men det kommer den inte att bli. Det borde egentligen göra mig superstressad, för det brukar jag bli, fast inte den här gången. Jag tog ett beslut i går att jag skall göra den klar så långt som möjligt, men blir den inte klar så får det vara till nästa inlämning. Jag kände att för min egen skull fick jag göra på det här sättet. Det är inte värt att strunta i familjen och att inte vara med dem på helgen. Helgen är till för att ladda batterierna och för att umgås med nära och kära. Jag känner att tiden med familjen är viktig.

Naturligtvis kommer jag att sitta och skriva på uppgiften under helgen ändå, men jag kommer inte att sitta dygnet runt. Vad skönt det känns att slippa inlämningsångesten!

Det här inlägget postades i Familjen, Reflektioner, Studier. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Ingen inlämningsångest

  1. Anna-Maria skriver:

    Ett mycket bra beslut tycker jag!

Kommentera

