Värk i nacken

Idag och igår har jag haft värk i nacken. Det är inte nackspärr, men det hugger till strax nedanför nacken, om jag gör en oförsiktig rörelse. Dessutom finns det en molande värk som är precis där ryggen börjar, efter nacken. Jag kan säga att mina sympatier går till de som har kronisk värk. Det måste vara fruktansvärt!!! Det finns ingenting som gör att man kan slippa det. Jag rör mig stelt och ryckigt och dessutom känner jag att jag spänner mig vid varje rörelse. Usch! säger jag bara…

Men trots värken har jag kunnat slutföra ett diagnostiskt prov i Juridisk översiktskurs. Det kändes bra, men visst kan jag ha missförstått det hela. Dessutom hände det otroliga att jag lämnade in tentan två timmar innan inlämningtiden hade gått ut. Jag kände mig stolt över mig själv och nu håller jag tummarna för att det skall bli godkänt. Imorgon är det dags för vetenskapliga teorier! SUCK! Men jag skall lyckas och det skall gå.

Idag var det studiedag och barnen fick vara hos farmor och farfar. Tack snälla för det! Det underlättade pluggandet, för om de är hemma så blir det inte mycket läst. Min man var också hemma idag. Han fick arbeta hemifrån, eftersom han fortfarande dras med en förkylning. Det har han gjort i fyra veckor nu. Läkaren sa visserligen att det skulle ta tid, men jag trodde inte att det skulle ta så här länge. Imorse var han mer snuvig igen och han kände sig hängig. Jag hoppas verkligen att han snart blir bra. Dessutom vill jag att den här värken i nacken försvinner. Just nu tycker jag synd om mig själv…

Det här inlägget postades i Familjen, Reflektioner, Studier. Bokmärk permalänken.

Kommentera

