Idag känns det bättre!

Jag känner mig lugnare idag, eftersom jag fick ett positivt besked igår. Men fortfarande känns det att pulsen är hög. Jag har svårt för att sova och det gör att koncentrationen inte blir på topp. Men jag kämpar på och jag skall fixa det!!!! Det är tur att jag har min älskade man och mina vänner. Det hade aldrig gått utan er. TACK för att ni finns och att ni ställer upp. Jag skall verkligen ta vara på den här andra chansen jag fick…

Idag är det en helt underbar höstdag. Det märks att det är höst, eftersom det är så kallt på nätterna. Men på dagen är det helt underbart. Det är en hög klar luft och solen lyser med sina värmande strålar. Jag hoppas att det här vädret håller i sig. Vi skall nämligen har hajk i helgen. Det ser både jag och sönerna framemot. Jag håller tummarna för det. Den här hajken skall vi vara på ett nytt ställe. Det skall bli så roligt. Det blir nytt både för oss ledare och scouter. Spännande! Idag är det sista dagen att anmäla sig, så jag hoppas att vi får in några stycken idag. Det var några som förra veckan sa att de ville med.

Dagen idag har mest handlat om plugg och föreläsningar. Det är intressant och jag skulle egentligen vilja att dygnet hade fler timmar. Just nu känns det som att tiden inte räcker till. Jag håller på med inlämningsuppgift 2 på vetenskapliga metoder (omgång 3) och dessutom läser jag juridik. Det är nämligen diagnostiskt prov nästa vecka i JÖKEN. Men som jag började skriva: Det skall gå!!! Envishet brukar löna sig. Därför vill jag dela med mig av SAGLUs sång. Till er alla som känner att de behöver uppmuntran. Här kommer den: ”Kan vi fixa? Klart vi kan!!!”

Det här inlägget postades i Familjen, Studier, Väder. Bokmärk permalänken.

Kommentera

