Vab-dag är här igen

Ibland kan det vara rätt skönt med en vab-dag. Det blir lugnare tempo och man tar dagen som den kommer. Visserligen vet jag att jag har en massa skolarbete att göra, men det var skönt med en avslappnad dag. Sonen som är sjuk idag är Kronprinsen. Han har haft knip i magen av och till sedan i måndags. Tidigare har det inte varit så allvarligt, men igår började han få mer ont och sedan fick han feber. Därför kändes det som att han borde vara hemma.

Idag har jag och den sjuka sonen även haft sällskap av Prinsessan. Vi har pärlat, gjort oss fina i håret, kastat pappersflygplan, ritat, skypat, läxläsning, rullat studsbollar ner för trappan och nu sitter jag och sonen och titta på film. Prinsessan har följt med mormor och morfar hem när de skulle hämta Prinsen i skolan. Hon var så glad för det. Dessutom underlättar det för mig, eftersom jag då hinner att göra något av det som jag egentligen skulle göra. Nu håller jag tummarna för att det skall ha gått över och att ingen annan drabbats.

Det här inlägget postades i Familjen. Bokmärk permalänken.

Kommentera

