Solen är framme och det är fredag

Det var riktigt härligt att titta ut idag. På himlen var det en helt underbar soluppgång. Men från början njöt jag inte utan jag bara suckade och kunde knappt hålla ögonen öppna. Det känns att det är fredag. Hela kroppen är trött. Veckorna är intensiva, eftersom det är mycket som skall hinnas med. Det märks t. ex. att den stora pojken går i fyran. Det har blivit mycket mer läxor och det är svårt att få ihop tiden. Men vi kämpar på och hittills har det gått bra. Dock är det tur att det är FREDAG. Det är helt klart den bästa dagen i veckan.

Idag läste jag ett anonymt ordspråk, som jag tycker säger mycket. Ingen är så blygsam att han inte hör beröm. Det tror jag kan vara bra att ha i bakhuvudet. Vi är alldeles för snåla med att berömma varandra. Däremot hittar vi lätt alla fel. När barnen är små är de flesta föräldrar snabba med att berömma, men tyvärr avtar det i takt med barnens ålder och det innebär att när vi sedan är vuxna får vi inget beröm, eller väldigt sällan. Därför tror jag att det är viktigt att ge varandra beröm när någon förtjänar det. Även om det inte ser ut som att personen i fråga hörde det. Min uppmaning är: ”Ge varandra beröm”. Låt personen veta att de har gjort något bra.

Nu önskar jag er alla en trevlig helg!

 

Det här inlägget postades i Familjen, Reflektioner, Väder. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Solen är framme och det är fredag

  1. Sha skriver:

    Det du har rätt i – att ge berom är svårare när man är vuxen. Jag har lärt mig att uppskatta det små saker i livet… och lika bra att passa på att säger det här :

    Tina, I am soooooooo glad and thankful for your friendship. We got to know each other through SAGLU and better since you joined Facebook (hehehe); connected more when we met in real life in april 2011. When we whine/gnälla/klaga about our burden of school work, you always seem to find a positive grain of hope in everything.

    I appreciate You 🙂

    Stora kramar.

    • tavar skriver:

      Tack snälla du för dina ord. De betyder mycket för mig. Det var riktigt roligt och trevligt att träffas i verkligheten. Jag hoppas verkligen att vi kan göra det snart igen. Tänk att det bara var en tillfällighet som gjorde att vi lärde känna varandra. Jag är så glad för det! 🙂

      När det gäller att hitta något positivt i allt handlar det om att jag tycker att livet blir lättare då. Det är inte alltid som jag lyckas, men jag eftersträva att göra det. Vad roligt att du har lagt märke till det. Det uppskattar jag mycket!!!

      Jag hoppas verkligen att vi träffas snart!!! Du är en av de finaste jag vet.

      Massvis av kramar till dig!

      // Tina

Kommentera

