Med ett enkelt ”Hej”

Den första spirande förälskelsen är så söt. Jag fick se det på nära håll idag när jag och min man lämnade Prinsen på skolan idag. Vi kom till skolan strax efter kl åtta och vid ingång stod flickorna i klassen. När vi närmade oss började två av dem fnittra och se upprymda ut. Dessutom började de trampa med fötterna på stället. Vi kom upp bredvid dem och jag öppnade entrédörren. Det tog lite tid och precis när Prinsen passerade kom det ett ”hej”. Detta hej var väldigt talande. Man kunde höra flickans förälskelse i ordet. Det var tur att sonen hälsade tillbaka. Hans svar vara lite avvaktande, men han hälsade i alla fall. När vi gick vidare såg flickan lite generad ut. Men hon verkade glad. Det enkla ordet gjorde att hon fick en bra start på dagen.

Puppy Love… Helt underbar att se!

Nicke och Nilla skrev en sång om det här. Den berättar hur det är:

Jag diggar DIG!!

Det här inlägget postades i Familjen, Romantik. Bokmärk permalänken.

Kommentera

